TRIEDA G: Offroad. Bez obmedzení. Už od roku 1979.
Stuttgart/Graz. Mercedes-Benz Triedy G sa už dlho považuje za automobilovú ikonu a aktuálne znova dokazuje svoje vrcholové postavenie medzi luxusnými terénnymi vozidlami: je presvedčivý v každej situácii – so zlepšenou výkonnosťou vďaka elektrifikovaným pohonom, modernými asistenčnými systémami, vyššou úrovňou komfortu a posilnenou digitalizácou. Konštrukčný rad, ktorý bol uvedený na trh v roku 1979, pritom ponúka najrozmanitejšie portfólio pohonov všetkých čias a takmer neobmedzené možnosti individuálneho prispôsobenia. Súčasne si udržiava svoj nezameniteľný terénny charakter a typický vzhľad. Na slovenskom trhu je v ponuke od 133 764 eur s DPH, a to vrátane záruky predĺženej na 6 rokov alebo do najazdenia 200 000 km.
Nový Mercedes-Benz Triedy G v skratke
Nová Trieda G od značky Mercedes-Benz plynulo nadväzuje na úspešnú históriu etablovaného konštrukčného radu, ktorý sa vyrába od roku 1979. Základom ikonického terénneho vozidla sú aj naďalej osvedčená koncepcia rebrinového rámu, tri mechanické uzávierky diferenciálu a terénna redukcia LOW RANGE, ako aj tuhá zadná náprava a nezávislé zavesenie kolies vpredu.
Novonavrhnutá terénna ovládacia jednotka, nový TERÉNNY KOKPIT a funkcia Transparentná kapota motora umožňujú digitálny zážitok z jazdy v teréne.
Nové modely ponúkajú vďaka elektrifikácii zlepšenú odozvu v teréne a vyššiu mieru komfortu na spevnených cestách. Modely s mierne hybridným pohonom s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a 48-voltovým elektrickým systémom navyše presvedčia zvýšeným výkonom a zároveň nižšou spotrebou.
Vďaka infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), displeju vodiča a multimediálneho displeju s uhlopriečkou 31,2 centimetra (12,3 palca) vrátane dotykového ovládania sa nová Trieda G prezentuje zosieťovanejšia ako kedykoľvek predtým.
Zdokonalené bezpečnostné systémy a asistenčné systémy podporujú vodiča.
Ponuka programu MANUFAKTUR na rozsiahle individuálne prispôsobenie exteriéru a interiéru bola opäť rozšírená.
Decentne modifikovaný exteriér s novou maskou chladiča, ktorá teraz obsahuje štyri horizontálne lamely namiesto troch horizontálnych lamiel, a novonavrhnuté nárazníky vpredu a vzadu.
Nové obloženie stĺpika A, lišta spojlera na strešnej ozdobnej lište a nové izolačné materiály prispievajú k zlepšenej aerodynamike a lepšiemu zvukovému komfortu.
Offroad. Bez obmedzení. Už od roku 1979: nová Trieda G od značky Mercedes-Benz
- Terénne jazdné vlastnosti: ešte lepšia výkonnosť vďaka elektrifikácii
- Najrozsiahlejšie portfólio všetkých čias a takmer neobmedzené možnosti individuálneho prispôsobenia
- 45 rokov úspešnej histórie: technologicky zdokonalená dizajnová ikona
Stuttgart/Graz. Mercedes-Benz Triedy G sa už dlho považuje za automobilovú ikonu a aktuálne znova dokazuje svoje vrcholové postavenie medzi luxusnými terénnymi vozidlami: je presvedčivý v každej situácii – so zlepšenou výkonnosťou vďaka elektrifikovaným pohonom, modernými asistenčnými systémami, vyššou úrovňou komfortu a posilnenou digitalizácou. Konštrukčný rad, ktorý bol uvedený na trh v roku 1979, pritom ponúka najrozmanitejšie portfólio pohonov všetkých čias a takmer neobmedzené možnosti individuálneho prispôsobenia. Súčasne si udržiava svoj nezameniteľný terénny charakter a typický vzhľad. Na slovenskom trhu je v ponuke od 133 764 eur s DPH, a to vrátane záruky predĺženej na 6 rokov alebo do najazdenia 200 000 km.
„Nová Trieda G posúva latku pre ozajstné dobrodružstvo na spevnených cestách aj mimo nich znova o čosi vyššie. S portfóliom elektrifikovaných pohonov, s naším pokrokovým infotainmentom MBUX a s dodatočnými komfortnými a terénnymi funkciami je ideálne pripravená pokračovať vo svojej úspešnej histórii ikonického terénneho vozidla. V novej Triede G sa neopakovateľný jazdný zážitok spája s výnimočným digitálnym zážitkom.”
Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ
Nová Trieda G určuje štandardy v segmente terénnych vozidiel
Základom ikonického terénneho vozidla sú osvedčená koncepcia rebrinového rámu, tri mechanické uzávierky diferenciálu, ako aj terénna redukcia LOW RANGE, tuhá zadná náprava a nezávislé zavesenie kolies vpredu. Veľká svetlá výška a veľké zdvihy pružín tvoria základ terénnych vlastností Triedy G. Hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 241 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 70 cm pri prechode vodou alebo blatom
- jazdná stabilita pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol 31° vpredu a 30° vzadu (bez spojovacieho závesu)
Nový TERÉNNY KOKPIT ponúka mimo spevnených ciest na displeji vodiča aj multimediálnom displeji prehľad relevantných údajov pre jazdenie mimo cestných komunikácií, ako aj funkcie na podporu jazdenia v teréne.
Nová Trieda G je všestrannejšia ako kedykoľvek predtým
Popri novom vysokovýkonnom terénnom vozidle z dielne Mercedes-AMG sú na výber k dispozícii aj modely Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná spotreba paliva: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 – 227 g/km | trieda CO2: G)[1] a Mercedes-Benz G 500 (kombinovaná spotreba paliva: 12,3 – 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 – 248 g/km | trieda CO2: G)[1]. Všetky motory sú odteraz kompletne elektrifikované. Ako vozidlá s mierne hybridným pohonom so 48-voltovou technológiou ponúkajú zvýšený výkon a súčasne nižšiu spotrebu. Prvý plnoelektrický variant Triedy G neskôr doplní portfólio modelov.
Nová Trieda G ide s dobou a napriek tomu je verná sama sebe
Už približne 45 rokov sa vonkajší vzhľad Triedy G zásadne nezmenil. Aj dizajn exteriéru nových modelov prešiel len decentnou úpravou. Okrem iných častí vozidla sa viditeľne zmenila maska chladiča, ktorá teraz obsahuje štyri horizontálne lamely namiesto troch, a predný ako aj zadný nárazník . Predný nárazník má v rámci tejto úpravy zmenený vzhľad mriežky. Nové obloženie stĺpika A a lišta spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k zlepšenej aerodynamike a lepšiemu zvukovému komfortu.
Interiér je luxusný a funkčný. Vďaka integrácii infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) je nová Trieda G digitálnejšia než kedykoľvek predtým. Na želanie sa funkcia KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a špičkový systém zábavnej techniky MBUX v zadnej časti postarajú o vyššiu úroveň komfortu. Dopĺňajú ich ďalšie a zdokonalené bezpečnostné systémy a asistenčné systémy. Ponuka programu MANUFAKTUR na rozsiahle individuálne prispôsobenie exteriéru a interiéru novej Triedy G bola opäť rozšírená.
Ikonický dizajn: nezameniteľný tvar, moderná technológia
- Naďalej veľmi charakteristické, typické dizajnové prvky vozidla, decentné zásahy na zlepšenie zvukového komfortu a efektívnosti
- Infotainment MBUX a multimediálny displej vrátane dotykových funkcií
- Prídavné komfortné funkcie a rozšírená ponuka programu individualizácie MANUFAKTUR
Nezameniteľný, hranatý tvar je charakteristickým poznávacím znakom Triedy G. Jej ikonický dizajn sa pritom výrazne nezmenil ani v rámci najnovšieho vývojového stupňa. Typické prvky sú naďalej charakteristické. Patria medzi ne výrazné kľučky dverí a charakteristický zvuk pri zatváraní, robustná vonkajšia ochranná lišta, exponované náhradné koleso na zadných dverách a vyčnievajúce smerovky. Nová je maska chladiča, ktorá teraz namiesto troch horizontálnych lamiel obsahuje štyri horizontálne lamely. Okrem toho sú nanovo navrhnuté aj nárazníky vpredu a vzadu, pričom predný nárazník má nový vzhľad mriežky. Cúvacia kamera je umiestnená na novom mieste – nachádza sa v nárazníku v strede nad držiakom evidenčného čísla vozidla. A pre prípad, že by sa počas jazdnej prevádzky zašpinila, je na boku vedľa cúvacej kamery umiestnená dýza ostrekovača. Táto dýza sa vysunie, keď vodič aktivuje ostrekovač zadného skla.
Modely s konvenčným pohonom okrem toho preberajú niekoľko prvkov výbavy, ktoré boli vyvinuté pre prvý plnoelektrický variant tohto legendárneho terénneho vozidla. Ide konkrétne o nové obloženie stĺpika A a lištu spojlera na strešnej ozdobnej lište, ako aj nové izolačné materiály, ktoré prispievajú k zlepšenej aerodynamike a lepšiemu zvukovému komfortu. Nový model sa na svoju cestu sériovo vydáva na aerodynamicky optimalizovaných diskoch z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 centimetra (18 palcov) s dizajnom piatich zdvojených lúčov a s vysokovýkonnými svetlometmi s LED . K dispozícii je aj nová farba laku sodalitová modrá metalíza. Okrem toho sú na výber k dispozícii nové dizajnové vyhotovenia diskov s priemerom 45,7 až 50,8 centimetra (18 až 20 palcov).
Prostredníctvom Exteriéru línie PROFESSIONAL (na slovenskom trhu sériovo pre G 450 d) môžu zákazníci cielene zvýrazniť terénny charakter svojej Triedy G. Súčasťou balíka sú okrem iného mriežka na ochranu svetlometov proti nárazom kameňov, lapače nečistoty a pneumatiky do každého terénu s rozmerom 45,7 centimetra (18 palcov). Exteriér línie EXCLUSIVE (na slovenskom trhu sériovo pre G 500) zase obložením chladiča v striebornej chrómovej farbe, so svetlometmi MULTIBEAM LED, krytom náhradného kolesa z ušľachtilej ocele a bočnými nášľapnými doskami zvýrazňuje exkluzívny charakter vozidla. Výrazne športový nádych nová Trieda G získa v kombinácii s líniou výbavy AMG Line. . V tomto prípade dynamický vzhľad vozidla okrem iných prvkov zvýrazňujú aj rozšírenia podbehov kolies, disky AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 50,8 centimetra (20 palcov) a multifunkčný športový volant v koži napa. Okrem toho je na výber k dispozícii aj balík Night vrátane športovo-expresívnych dizajnových prvkov v čiernej farbe.
Interiér: pôsobivá kvalita a prelomová reč tvarov
V interiéri novej Triedy G sa terénny charakter spája s prvotriednou výbavou. Mnohé z dizajnových prvkov exteriéru sa opäť objavujú v interiéri. Sú to napríklad bočné ventilačné dýzy, ktoré majú podobu kruhových svetlometov a odteraz sa dodávajú aj s osvetlením. Aj typické držadlo na strane spolujazdca a prepínače troch uzávierok diferenciálu sú centrálne prvky novonavrhnutej terénnej ovládacej centrály. Tá ponúka aj možnosť rýchleho prístupu, napríklad k TERÉNNEMU KOKPITU. Multifunkčný volant súčasnej generácie s dotykovými ovládacími poľami je sériovo potiahnutý kožou napa. Atmosféru tohto prostredia dotvárajú náladové osvetlenie a rozsiahle poťahy v koži.
Prostredníctvom výbavy Interiér línie EXCLUSIVE môžu zákazníci ešte viac posilniť atmosféru pohodlia v interiéri svojej novej Triedy G. Táto výbava okrem iných prvkov obsahuje poťahy v koži napa, náladové osvetlenie ventilačných dýz a 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® s osvetleným satelitovým reproduktorom v čalúnení stropu. S Interiérom línie SUPERIOR sa interiér vozidla zase premení na luxusný salónik. Okrem iného sa o to postarajú balík aktívnych viackrivkových sedadiel plus, poťahy v koži napa, ako aj exkluzívne prvky a ozdobné švy s kosoštvorcovým dizajnom.
Infotainment MBUX: nová Trieda G je oveľa lepšie zosieťovaná než kedykoľvek predtým
Prvýkrát je súčasťou výbavy všetkých modelových variantov infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) s displejom vodiča a multimediálnym displejom s uhlopriečkou 31,2 centimetra (12,3 palca) a dotykovým ovládaním. Integrácia chytrého telefónu bezdrôtovo pripojí mobilný telefón k multimediálnemu systému MBUX prostredníctvom platforiem Android Auto Wireless® alebo Apple CarPlay™. Vďaka tomu môžu cestujúci optimálne používať funkcie svojho mobilného telefónu. Okrem toho si vďaka systému MBUX užívate výhody digitálneho rádia (DAB+). Prípojka USB-C navyše umožňuje prepojenie s ďalšími mobilnými koncovými zariadeniami.
Súčasťou sériovej výbavy novej Triedy G je aj rozšírená realita MBUX pre navigáciu. Systém zobrazuje navigačné pokyny a dopravné informácie v rámci naživo prenášaného obrazu na multimediálnom displeji . Tento systém dokáže vodičovi pomôcť zorientovať sa v zložitých dopravných situáciách a doraziť do cieľa rýchlo, bezpečne a bez stresu. Systém navyše pomáha aj na semaforoch: zobrazí aktuálnu fázu svetelnej signalizácie, čím pomáha s identifikáciou signalizácie pri obmedzenom výhľade.
So systémom MBUX sa do novej Triedy G dostal aj hlasový asistent v anglickom jazyku, ktorý dokáže viesť dialóg a učiť sa. Určité úkony možno v súčastnosti iniciovať bez vyslovenia aktivačného hesla „Hey Mercedes“. Okrem toho je hlasový asistent vybavený približne dvadsiatimi hlasovými príkazmi, ktoré sú exkluzívne vytvorené na použitie v novej Triede G.
Nové funkcie pre ešte vyššiu mieru komfortu
Na želanie možno zušľachtiť interiér novej Triedy G ďalšími komfortnými prvkami výbavy. Okrem toho sú na výber k dispozícii temperované držiaky na poháre, bezdrôtový systém nabíjania mobilných zariadení, ako aj špičkový systém zábavnej techniky MBUX v zadnej časti. Tento systém obsahuje dva plnointegrované dotykové displeje s uhlopriečkou 29,5 centimetra (11,6 palca), pomocou ktorých počas jazdy zažijú dokonalú zábavu aj cestujúci na zadných sedadlách. Vďaka spojeniu s multimediálnym systémom MBUX môžu títo cestujúci okrem iného pozerať filmy a získajú prístup k rôznym informáciám o jazde. V prípade potreby je možné obsahy interaktívne presúvať z obrazoviek v oblasti druhého radu na na multimediálny displej vpredu. Vlastné médiá možno pripojiť prostredníctvom rozličných rozhraní.
Nová Trieda G je na želanie vybavená funkciou KEYLESS-GO. S touto funkciou možno odomknúť a zamknúť dvere vozidla a zadné dvere jediným stlačením tlačidla na kľučke dverí. Kľúč od vozidla pritom používateľ nemusí mať v rukách, stačí, keď ostane vo vrecku. Okrem toho je možné vozidlo naštartovať pohodlne stlačením tlačidla – bez zasunutia kľúča do zámku zapaľovania. Stačí, keď má vodič svoj kľúč pri sebe v interiéri vozidla.
S 3D obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester®2 (na želanie) ponúka nová Trieda G neporovnateľnú kvalitu zvuku. Ten prináša pohlcujúci zvukový zážitok s technológiou Dolby Atmos®, ktorá dodáva hudbe viac priestoru, čistoty a hĺbky. Tento systém tak premení novú Triedu G na modernú koncertnú sieň na kolesách. Dodatočný osvetlený reproduktor je integrovaný v čalúnení stropu. Zosilňovač zvuku ponúka šesť dodatočných kanálov, čo umožňuje počuteľne lepšie rozdelenie frekvencií a optimalizáciu zvuku.
MANUFAKTUR: program na individuálne prispôsobenie vozidla s viac ako miliónom možných kombinácií
Farba laku, prstenec náhradného kolesa, čalúnenie sedadiel, ozdobné švy, prístrojová doska a omnoho viac: s programom na individuálne prispôsobenie MANUFAKTUR si majitelia Triedy G môžu jedinečným spôsobom prispôsobiť svoje vozidlo. Pri výbere exkluzívnych kombinácií farieb, individuálnych kontrastov a materiálov majú k dispozícii takmer neobmedzené možnosti. Ponuka bola nedávno rozšírená o ďalšie možnosti. Okrem iného je teraz prvýkrát na výber k dispozícii kožené čalúnenie v kombinácii farieb MANUFAKTUR katalánska béžová/čierna. V kombinácii s koženým čalúnením MANUFAKTUR sa navyše dodáva aj držadlo s nápisom MANUFAKTUR a ozdobným prvkom. Pre novú Triedu G je k dispozícii aj balík kompletne v koži MANUFAKTUR. V tomto prípade je takmer celý interiér vybavený čalúnením z kože napa – od čalúnenia stropu cez obloženie stĺpikov A, B, C a D až po obloženie operadiel. Čalúnenie stropu má navyše stredový pás vo farbe čalúnenia s kosoštvorcovým dizajnom.
Karoséria a podvozok: Trieda G je a vždy bude terénnym vozidlom
- Dôsledne zdokonalené jazdné vlastnosti na cestách aj v teréne
- Cestička, Skaly a Piesok: prídavné jazdné programy pre dobrodružstvo mimo spevnených ciest
- Nový TERÉNNY KOKPIT ponúka prehľad najdôležitejších údajov a funkcií pre prevádzku v teréne
Nová Trieda G profituje z takmer 45-ročných skúseností a odborných poznatkov v segmente terénnych vozidiel. Aj teraz sú základom ikonického terénneho vozidla osvedčená koncepcia rebrinového rámu, tri mechanické uzávierky diferenciálu a kombinácia nezávislého zavesenia kolies na prednej náprave s dvomi priečnymi ramenami a tuhej zadnej nápravy. Veľká svetlá výška a veľké zdvihy pružín tvoria základ terénnych vlastností. Tieto hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 241 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 70 cm pri prechode vodou alebo blatom
- jazdná stabilita pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol 31° vpredu a 30° vzadu (bez spojovacieho závesu)
- prejazdový uhol 26°
Sériovo je nová Trieda G vybavená podvozkom s adaptívnym nastaviteľným tlmením, ktoré sa v predchádzajúcich modeloch dodávalo len na želanie a za príplatok. Toto tlmenie prináša viac suverénnosti v teréne: tlmiče vyrovnávajú nerovnosti povrchu ešte lepšie a odolávajú podstatne väčším tlmiacim silám ako pasívne tlmiče. Systém prostredníctvom stabilizácie pozdĺžneho a bočného nakláňania v závislosti od jazdnej situácie neustále reguluje charakteristiku tlmenia a automaticky zmenšuje pohyby karosérie. Jednotlivé komponenty adaptívnych nastaviteľných tlmičov sú navrhnuté na extrémne zaťaženie v podmienkach, ako sú prúd vody, jazdenie vo vlhkom prostredí, nárazy kamienkov a nečistoty.
Známe elektromechanické riadenie s ozubenou tyčou patrí do sériového rozsahu výbavy. Spotrebuje menej energie ako hydraulický systém. Toto riadenie sa v závislosti od zvoleného jazdného programu postará o komfortný alebo športový pocit z riadenia na cestnej komunikácii. V teréne zasa ponúka precíznu odozvu a zároveň dostatočné posilňovanie riadenia. Súčasťou sériovej výbavy je elektrická parkovacia brzda. Na prednej náprave sa používajú brzdové kotúče s priemerom 354 milimetrov a s hrúbkou 32 milimetrov. Brzdové kotúče na zadnej náprave majú priemer 345 milimetrov a hrúbku 22 milimetrov.
Systém DYNAMIC SELECT s tromi ďalšími terénnymi jazdnými programami
Pomocou systému DYNAMIC SELECT možno stlačením tlačidla v priebehu niekoľkých sekúnd zmeniť nastavenie charakteristiky aj novej Triedy G. Systém na želanie zmení vlastnosti motora, prevodovky, podvozka, ESP® a riadenia. Cestné jazdné programy Komfort, Šport, Eco a Individuálny možno pohodlne nastaviť prepínačom DYNAMIC SELECT.
Pre jazdy mimo spevnených ciest sú v novej Triede G k dispozícii tri ďalšie jazdné programy. Jazdný program Cestička ponúka optimalizované jazdné vlastnosti v miernom teréne s nespevneným podkladom – napríklad na poľných cestách alebo na štrkových cestách. Jazdný program Skaly je navrhnutý na jazdenie v stredne náročnom a náročnom teréne s nerovným povrchom s tvrdým, skalnatým podkladom. Podvozok a riadenie pritom majú tuhé nastavenie. Ako tretia možnosť na jazdenie v teréne poskytuje terénny jazdný program Piesok zlepšenú dynamiku jazdy prostredníctvom agilizujúcich regulačných zásahov. Systém ESP® je špeciálne nastavený na piesočnatý povrch a na ňom sprostredkúva pri dynamickom jazdení vyššiu úroveň bezpečnosti, napríklad pri brzdení. Vodiči môžu prepínačom DYNAMIC SELECT nastaviť aj terénne jazdné programy.
Prehľad o všetkom: nový TERÉNNY KOKPIT
Prostredníctvom novonavrhnutej terénnej ovládacej jednotky sa vodiči dostanú priamo do nového TERÉNNEHO KOKPITU. Táto funkcia na displeji vodiča, ako aj na multimediálnom displeji zobrazuje prehľad najdôležitejších, relevantných údajov pre jazdu mimo spevnených ciest. Okrem toho ponúka funkcie na podporu počas jazdenia v teréne. Obsahy sú znázornené na jednotlivých dlaždiciach, ktoré je možné meniť pomocou smerových šípok alebo stieracím pohybom. Okrem toho sú k dispozícii dotykové plochy umožňujúce rýchly prístup k určitým funkciám vozidla, ktoré sú relevantné pre prevádzku v teréne. K zobrazovaným údajom okrem iného patria umelý horizont, údaje o polohe, kompas, nadmorská výška, uhol natočenia kolies na prednej náprave, krútiaci moment, výkon, tlak a teplota v pneumatikách či stav uzávierok diferenciálu.
Pre ešte komfortnejší zážitok z jazdy v teréne: Transparentná kapota motora
V ponuke pre terén na centrálnom displeji možno spustiť funkciu Transparentná kapota motora. Táto funkcia v kombinácii s 360-stupňovou kamerou umožňuje virtuálny pohľad dopredu pod vozidlo. Na zobrazenie funkcie „Transparentná kapota motora“ na multimediálnom displeji vozidlo spája obrazy z prednej kamery a z oboch kamier vonkajších zrkadiel. Vizualizácia jazdnej stopy navyše pomáha pri výbere optimálnej jazdnej dráhy. Vďaka tomu môžu vodiči novej Triedy G včas reagovať, ak je to potrebné – napríklad pri prekážkach, ako sú skaly alebo balvany. Táto funkcia vodičovi okrem toho pomáha aj optimálne odhadnúť vyvýšeniny, valy a priehlbiny, ktoré pre príliš ostrý uhol už viac nedokáže rozpoznať cez čelné sklo.
Najrozmanitejšie modelové portfólio všetkých čias: motory a prevodovky
- Modely s mierne hybridným pohonom so 48-voltovou technológiou
- Nový radový šesťvalcový benzínový motor v modeli G 500
- Zlepšené reakcie, vyššia úroveň komfortu na ceste a nižšia spotreba
Paleta motorov novej Triedy G je kompletne elektrifikovaná: v podobe mierne hybridného pohonu s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom ponúkajú zvýšený výkon a súčasne nižšiu spotrebu. Nové modely vďaka elektrifikácii ponúkajú aj zlepšené reakcie a vyššiu úroveň komfortu. Okrem modelu Mercedes-AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 – 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 – 335 g/km | trieda CO2: G)[1] je na výber k dispozícii aj model Mercedes-Benz G 500 (kombinovaná energetická spotreba: 12,3 – 10,9 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 281 – 248 g/km | trieda CO2: G)[1] a model Mercedes-Benz G 450 d (kombinovaná energetická spotreba: 10,0 – 8,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 261 – 227 g/km | trieda CO2: G)[1].
V modeli Mercedes-Benz G 500 prichádza s 3,0-litrovým šesťvalcovým radovým motorom s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a elektrickým prídavným kompresorom. Benzínový motor dosahuje výkon 330 kW (449 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm. Integrovaný štartovací generátor poskytuje krátkodobo prídavný výkon 15 kW (20 k) a krútiaci moment 200 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. Ponuku motorov završuje šesťvalcový dieselový motor v modeli Mercedes-Benz G 450 d. Tento agregát dosahuje výkon 270 kW (+15 kW) (367 k + 20 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 750 (+200) Nm.
Osvedčená automatická prevodovka
Prenos sily zabezpečuje automatická prevodovka 9G-TRONIC s meničom, ktorá je špeciálne prispôsobená požiadavkám terénnej ikony. Veľké rozpätie prevodovky umožňuje komfortné a tiché jazdenie práve pri nízkych otáčkach. Zároveň to prispieva k znižovaniu spotreby paliva. Mechanika a hydraulická riadiaca jednotka zabezpečujú rýchle, jemné a komfortné radenie. Okrem toho umožňujú plynulé šprinty. Vďaka trom snímačom otáčok sú možné takzvané povkladané zmeny prevodových stupňov, pri ktorých je v závislosti od jazdnej situácie možné preskočiť viacero prevodových stupňov. Vlastnosti radenia závisia od zvoleného jazdného programu. Pri automatických prevodovkách od značky Mercedes-Benz je bežné, že vodiči môžu na želanie meniť prevodové stupne manuálne pomocou radiacich páčok DIRECT SELECT na volante.
V jazdnom programe ECO napríklad funkcia ECO štart – stop vypne motor, keď vozidlo stojí, čím prispieva k úspornému jazdeniu. Funkcia kĺzania navyše dodatočne pomáha dosiahnuť úsporu paliva. Pritom sa spojka prevodovky rozpája akonáhle vodič odtiahne nohu z plynového pedálu. Toho následkom sa znížia otáčky motora na úroveň voľnobehu motora a jazdný odpor sa zníži o kompresné a trecie sily motora pôsobiace v deceleračnom režime. Potom nová Trieda G „kĺže“ a na napredovanie krátkodobo využíva vlastnú pohybovú energiu. Silové spojenie sa obnoví, len čo vodič znovu zošliapne plynový alebo brzdový pedál.
Rozdeľovacia prevodovka s terénnou redukciou
Rozdeľovacia prevodovka ja nastavená tak, že hnací moment rozdeľuje v pomere 40 percent na prednú nápravu a 60 percent na zadnú nápravu. Stály náhon na všetky kolesá pritom zabezpečuje vynikajúcu trakciu. Vďaka terénnej redukcii sa výrazne zvýšia krútiace momenty na hnacích kolesách počas jázd mimo spevnených ciest. Zároveň sa zníži maximálna rýchlosť a zvýši sa hnacia sila. Nová Trieda G takto zvládne aj veľmi náročný terén. Terénnu redukciu možno v režime prevodovky N zaradiť spínačom REDUKCIE (LOW RANGE) až do rýchlosti 40 km/h. Prevodový pomer rozdeľovacej prevodovky sa v porovnaní s režimom HIGH RANGE zmení z 1,00 na 2,93. Prepnúť režim LOW RANGE na HIGH RANGE možno do rýchlosti 70 km/h.
Inteligentná lamelová spojka zaisťuje trvalú manévrovateľnosť. Správa sa ako automaticky ovládaný zverný diferenciál a reguluje správanie vozidla počas jazdy. Po aktivácii prepínača uzávierky stredového diferenciálu sa prepne na pevné uzavretie so 100 % zverným účinkom.
Uzávierky diferenciálov prednej a zadnej nápravy sú vyhotovené ako štandardné uzávierky diferenciálov so stopercentným zverným účinkom. Majú čisto elektromechanický účinok a sú plne prepojené. Všetky uzávierky možno zapínať individuálne počas jazdy v režime REDUKCIA (LOW RANGE), ako aj v režime HIGH RANGE. Po aktivácii uzávierok sa vozidlo automaticky prepne na terénny jazdný program Skaly. Podľa prepínačov troch uzávierok diferenciálu môžu vodiči kedykoľvek zistiť, ktorá uzávierka je aktivovaná. Status sa dodatočne vizualizuje aj na multimediálnom displeji.
Vysoká úroveň bezpečnosti: dodatočné a zdokonalené asistenčné systémy pre vodiča
- Prvýkrát k dispozícii pre Triedu G: aktívny asistent riadenia, aktívny asistent núdzového zastavenia a prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy
- Technický balík v sebe spája všetky dostupné asistenčné systémy
Vďaka dodatočným a zdokonaleným asistenčným a bezpečnostným systémom[2] najnovšej generácie je nová Trieda G jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojom segmente. Sériovo vodičom pomáha aktívny asistent brzdenia. Tento systém využíva snímače vo vozidle s cieľom rozpoznať nebezpečenstvo kolízie s vozidlami idúcimi vpredu, s križujúcimi alebo s protiidúcimi vozidlami. Pri hroziacej kolízii systém dokáže vodiča varovať vizuálne a zvukovo. Ak vodič brzdí nedostatočne, systém mu primerane situácii pomôže zvýšením brzdného momentu a ak vodič nereaguje, dokáže aktivovať samočinné núdzové brzdenie. Do sériového rozsahu výbavy patrí aj aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Tento systém pomáha udržať vozidlo v jazdnom pruhu. Súčasťou výbavy už z výrobného závodu aj preventívny systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. Tento systém dokáže včas rozpoznať kritické jazdné situácie, varovať pred nimi a preventívne iniciovať ochranné opatrenia. K takýmto opatreniam patrí napríklad reverzibilné napnutie bezpečnostných pásov alebo automatické zatvorenie otvorených bočných okien, prípadne sklenenej posuvnej strechy, aby boli cestujúci chránení pred predmetmi vnikajúcimi do vozidla. Súčasťou sériovej výbavy je aj aktívny asistent parkovania so systémom PARKTRONIC. Tento systém dokáže vodičom aktívne pomôcť pri parkovaní cúvaním a do rýchlosti jazdy 35 km/h rozpoznať vhodné medzery na zaparkovanie.
Technický balík, ktorý sa dodáva na želanie, kombinuje všetky dostupné asistenčné systémy pre maximálnu úroveň bezpečnosti a uvoľnené jazdenie. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC pomáha okrem iného pri zachovaní bezpečnostného odstupu. Tento balík poskytuje vodičom podporu aj v mestskej premávke. Funkcia výstrahy pri vystupovaní napríklad dokáže upozorniť na blížiacich sa cyklistov. Asistent sledovania mŕtveho uhla dokáže pomocou vizuálnych a zvukových výstražných signálov pomôcť zabrániť nehodám pri zmene jazdného pruhu a cúvaní. Asistent sledovania dopravných značiek sleduje predpísanú rýchlosť a pripomenie ju vodičovi. Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou poskytuje podporu pri parkovaní a manévrovaní. Výhľad na okolie vozidla a asistované zaparkovanie a vyparkovanie uľahčujú manévrovanie: na centrálnom displeji sa prehľadne zobrazuje bezprostredné okolie vozidla. Obrazy pochádzajú zo štyroch kamier (vpredu, vzadu a na oboch stranách). Tieto obrazy sa zlúčia do virtuálneho 360-stupňového pohľadu z vtáčej perspektívy. Multimediálny displej navyše cielene zobrazuje rôzne uhly pohľadu. V kombinácii s vizuálnymi a zvukovými upozorneniami sériového systému PARKTRONIC si vodiči udržia prehľad aj v neprehľadných situáciách.
Nasledujúce systémy sú odteraz k dispozícii vo vozidle Mercedes-Benz Triedy G:
Aktívny asistent riadenia
Aktívny asistent riadenia v rozsahu rýchlosti do 160 km/h pomáha vodičom miernymi zásahmi do riadenia pri udržiavaní vozidla uprostred jazdného pruhu. Predovšetkým na monotónnych trasách je tým vodič vo veľkej miere odbremenený. V kombinácii s 360-stupňovou kamerou (na želanie) je systém dodatočne vybavený funkciou rozpoznávania jazdného pruhu.
Aktívny asistent núdzového zastavenia
V prípade, ak aktívny asistent núdzového zastavenia rozpozná, že vodič počas jazdy už trvale nezasahuje do vedenia vozidla, systém spomalí vozidlo až do úplného zastavenia v jeho jazdnom pruhu. Tento asistent navyše zahŕňa aj napnutie bezpečnostného pásu a impulz bŕzd ako posledný spôsob upozornenia pred spustením brzdenia.
Prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy
Tento systém pomáha vodičom prispôsobovať rýchlosť jazdy trase. Vozidlo v kombinácii s aktívnym asistentom udržiavania odstupu DISTRONIC pred zákrutami, križovatkami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami a pred odbočením automaticky zníži rýchlosť a následne znova zrýchli.
Nový Mercedes-AMG G 63: elektrifikovaný pohon, nový podvozok, exkluzívne dizajnové prvky
- Motor AMG V8 biturbo s objemom 4,0 litra so zvýšeným výkonom a nižšou spotrebou
- S aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania: podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL (na želanie)
- Interiér a exteriér: nezameniteľné prvky zamerané na výkonnosť, ktoré vozidlu dodávajú špecifický vzhľad
Nový Mercedes-AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 – 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 – 335 g/km | trieda CO2: G)[1] posilňuje svoje jedinečné postavenie medzi vysokovýkonnými terénnymi vozidlami výkonným pohonom, novým podvozkom so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL a špecifickými dizajnovými prvkami. Okrem toho ponúka ešte väčšie rozpätie medzi dynamickou výkonnosťou na ceste a vynikajúcimi schopnosťami v teréne. Nový model Mercedes-AMG G 63 navyše profituje zo zmien presahujúcich rámec modelu. K takýmto zmenám patrí okrem iného aktualizácia infotainmentu, prostredníctvom ktorej sa infotainment MBUX prvýkrát používa aj v Triede G.
„Trieda G je automobilovou ikonou a verzia Mercedes-AMG G 63 je už dlhé roky najobľúbenejším modelom. Pre nás je to záväzok a zároveň aj motivácia. Naším cieľom je preto zintenzívňovať zážitok zo zvýšenej výkonnosti – na ceste aj mimo nej. Darí sa nám to okrem iného aj vďaka vylepšeniam motora V8 a novému podvozku AMG, v ktorom sa spájajú agilnosť, dynamika jazdy a komfort. Takto sa ešte viac snažíme plniť želania našich zákazníkov. Nový model G 63 má v sebe viac génov AMG než kedykoľvek predtým.”
Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH
a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach
Elektrifikovaný: 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo
V novom Mercedes-AMG G 63 sa používa osvedčený 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo. Dosahuje výkon 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Novinkou je kombinácia so 48-voltovou technológiou a integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Táto elektrifikácia poskytuje krátkodobo prídavné zvýšenie výkonu o 15 kW (20 k), ako aj krútiaceho momentu o 200 Nm. Nový model Mercedes-AMG G 63 potrebuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 4,4 sekundy. Dynamický náhon bez poľavenia pretrváva až po elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 220 km/h. V kombinácii s balíkom AMG Performance, ktorý sa dodáva na želanie, môže vozidlo dosahovať maximálnu rýchlosť 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy.
S aktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania: podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL
Nový Mercedes-AMG G 63 presviedča pocitom z agilnej jazdy a zvýšenou úrovňou komfortu. V podstatnej miere k tomu prispieva podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou nakláňania a adaptívne nastaviteľným tlmením. Dodáva sa samostatne a tiež aj ako neoddeliteľná súčasť terénneho balíka AMG PRO a balíka AMG Performance. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory s torznou tyčou. Adaptívne tlmiče pruženia sú vybavené dvomi prípojkami – jedna prípojka je určená pre tlačný stupeň, druhá pre ťažný stupeň tlmiča. Prepojenie komôr tlmičov na všetkých štyroch kolesách je zabezpečené prostredníctvom hydraulických vedení a skupiny ventilov.
Prepojenie štyroch teleskopických vzpier a regulácie tlaku pomocou čerpadla a spínacích ventilov umožňuje veľmi široký rozsah nastavenia tuhosti pruženia nakláňania so zníženou mierou priečneho nakláňania. Pri dynamickom prejazde zákrut obmedzuje hydraulika uhol náklonu a tým aj stratu odklonu. Vďaka výslednej vysokej tuhosti odklonu kolies a zmenšenému nakláňaniu karosérie je možné veľmi presné zatáčanie nového modelu Mercedes-AMG G 63. Tento systém súčasne zvyšuje komfort jazdy pri prejazde po zvlnenom povrchu vozovky. Systém vyhladí všetky nerovnosti, ktoré by inak spôsobovali nakláňanie. To sa rovnako pozitívne prejaví na komforte a dynamike jazdy. Okrem toho podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL umožňuje optimálne zatáčanie a zmenu zaťaženia, čím sa prejavujú jazdné vlastnosti typické pre AMG, pokiaľ ide o dynamiku, precíznosť a spätnú väzbu.
Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL v kombinácii s jazdnými programami a jazdným stavom zlepšuje aj skrížiteľnosť náprav. Vďaka tomu si kolesá stále udržiavajú kontakt so zemou aj pri výraznom skrížení. Výrazne sa tým zvyšuje trakcia, stúpavosť a komfort v teréne a znižuje sa zaťaženie vozidla aj vodiča.
Vo vozidlách s terénnym balíkom AMG PRO sú k dispozícii dva prídavné terénne jazdné režimy. Trakcia PRO AMG v jazdných programoch Skaly a Piesok prostredníctvom regulácie brzdového momentu na jednotlivých kolesách v závislosti od príslušného podkladu vozovky zabezpečuje maximálnu trakciu. Okrem toho je možné nastaviť jednotlivé stupne zvernosti elektronicky regulovanej priečnej uzávierky v závislosti od konkrétnej situácie. Na to, aby bolo možné aktivovať režim Trakcia PRO AMG, musí vodič najprv zapnúť terénnu redukciu LOW RANGE a aktivovať ručné radenie.
Druhý dodatočný terénny jazdný režim Aktívne ovládanie vyváženia AMG dopĺňa funkcie podvozka so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL vo všetkých troch terénnych jazdných programoch. Vďaka tomu je možné nastaviť tuhosť vozidla pri nakláňaní od mierneho až po tuhé nastavenie v závislosti od podkladu vozovky a jazdnej situácie. Vodiči si môžu vybrať z troch stupňov: stupeň LOW poskytuje komfortné nastavenie podvozka, stupeň MID sprostredkuje výrazne tuhšie nastavenie a napokon stupeň HIGH znamená veľmi tuhé nastavenie podvozka. Výrazne sa tým zlepšuje regulácia nakláňania karosérie a kontakt vozidla s podkladom, ako aj trakcia v teréne.
Sériovou súčasťou podvozku AMG RIDE CONTROL je adaptívne nastaviteľné tlmenie. Tento elektronicky riadený systém, ktorý pracuje plnoautomaticky, priebežne prispôsobuje tlmenie na každom kolese aktuálnej potrebe. Tým sa zvyšuje bezpečnosť jazdy a zlepšuje komfort odvaľovania. Nastavenie tlmenia sa pre každé koleso reguluje samostatne prostredníctvom dvoch ventilov (nezávisle pre ťažný a tlačný stupeň) a závisí od spôsobu jazdenia, stavu vozovky a zvoleného stupňa nastavenia podvozka (Komfort, Šport alebo Šport+). Na základe mnohých informácií ako zrýchlenie alebo rýchlosť jazdy tak možno vždy zvoliť optimálny bod prevádzky.
Krátke časy preradenia: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Sériová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G očarí športových vodičov dynamickými vlastnosťami radenia a emocionálnou funkciou medziplynu. V závislosti od zvoleného jazdného programu táto prevodovka presvedčí rýchlymi, športovými alebo komfortnými, sotva vnímateľnými priebehmi radenia. Vďaka jej deviatim prevodovým stupňom je motor mimoriadne často v optimálnom rozsahu otáčok. Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G navyše spája efektívnosť s dynamikou. V prípade potreby prevodovka s meničom viacnásobným podradením v čo najkratšom čase preradí na nižší prevodový stupeň na vyvolanie plného výkonu motora. Všeobecnú charakteristiku prevodovky je možné ovplyvniť systémom AMG DYNAMIC SELECT: na výber sú k dispozícii rôzne jazdné programy so špecifickými nastaveniami náhonu.
AMG DYNAMIC SELECT: päť jazdných programov na jazdu na vozovke a tri terénne jazdné programy
S piatimi jazdnými programami DYNAMIC SELECT na jazdu na vozovke Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny siaha diferenciácia od efektívnych a komfortných a až po veľmi športové jazdné vlastnosti. Pritom sa okrem iného menia dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. V prípade potreby možno osobitne nastaviť aj tri stupne adaptívneho nastaviteľného tlmenia: Komfort, Šport a Šport+. Na jazdu mimo spevnených ciest sú k dispozícii tri terénne jazdné programy: Piesok, Cestička a Skaly.
Nezameniteľné prvky, ktoré vozidlu dodávajú špecifický vzhľad: dizajn interiéru a exteriéru
Vnútri aj vonku prepožičiavajú nezameniteľné dizajnové prvky novému modelu Mercedes-AMG G 63 jeho jedinečný vzhľad. Exkluzívne pre vrcholový model je na výber k dispozícii farba exteriéru hypermodrá MANUFAKTUR magno. Charakteristickým prvkom prednej časti vozidla je nový nárazník špecifický pre AMG s tromi vertikálnymi lamelami pred otvormi na prívod vzduchu na oboch stranách. K nemu sa pridávajú vložky v nárazníku z ušľachtilej ocele. Adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED patria do sériového rozsahu výbavy. Vďaka inteligentnej funkcii osvetlenia osvetľujú vozovku primerane situácii a pomocou 84 jednotlivo ovládaných vysokovýkonných svetelných diód reagujú na aktuálnu dopravnú situáciu. Zadné svietidlá sú vyhotovené s technikou LED.
Ďalšími charakteristickými poznávacími znakmi sú teraz prvýkrát aj erb AMG umiestnený na kapote motora a v projekcii vonkajších spätných zrkadiel či veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s dizajnovými prvkami v čiernej farbe. Strmene bŕzd so strieborným lakom, dierované brzdové kotúče a nové disky AMG z ľahkej zliatiny s priemerom 50,8 centimetra (20 palcov) s dizajnom piatich zdvojených lúčov završujú dizajn exteriéru. Spolu je na výber k dispozícii šesť rôznych dizajnov diskov s priemerom 50,8 až 55,9 centimetra (20 až 22 palcov), ktoré sa dodávajú až v troch rozličných farebných vyhotoveniach.
Exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG (na želanie) zvýrazňuje výkonnosť nového modelu Mercedes-AMG G 63. Kryt náhradného kolesa, vložky v nárazníkoch, ako aj vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu a vzadu sú vyhotovené z uhlíkových vlákien. Tento balík okrem toho obsahuje obloženie chladiča v tmavom chróme, ako aj kryty vonkajších zrkadiel a vložky vo vonkajšej ochrannej lište so vzhľadom uhlíkových vlákien. Ponuku završuje prstenec náhradného kolesa v čiernej farbe magno alebo metalíze, ako aj stmavené telesá svetlometov, zadných svietidiel a smeroviek.
Aj v interiéri je nový Mercedes-AMG G 63 vybavený špecifickými prvkami, ktoré podčiarkujú jeho športové vlastnosti. Sériovo dodávaný, dole sploštený volant AMG Performance v koži napa s dizajnom troch zdvojených ramien s dokonale integrovanými dotykovými ovládacími poľami pochádza z motoristického športu a zvýrazňuje športový vzhľad kokpitu. Prostredníctvom okrúhlych tlačidiel AMG na volante s brilantnými displejmi a intuitívnou logikou ovládania je možné ovládať jazdné funkcie a všetky jazdné programy špecifické pre AMG. Okrem toho sú súčasťou sériového rozsahu výbavy aj logá AMG na spone volantu, na centrálnom displeji, na nástupných lištách, ako aj na rohožiach a operadlách predných sedadiel. Ozdobné prvky sú vyhotovené v čiernom klavírovom laku.
Na želanie je možné premeniť interiér nového modelu Mercedes-AMG G 63 na luxusný salónik zvolením interiéru línie SUPERIOR. Táto línia výbavy okrem iného zahŕňa ďalší rozsah v koži napa, prvky s kosoštvorcovým dizajnom, ako aj aktívne viackrivkové sedadlá vrátane balíka ENERGIZING plus s funkciou masáže a klimatizáciou sedadiel.
Športová charakteristika so Superšportovým režimom
Na farebnom displeji je pre zákazníkov k dispozícii dodatočný štýl zobrazovania: režim Superšportový s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve, ktoré sa nachádzajú vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem hĺbky. Aj centrálny displej zdôrazňuje prostredníctvom individuálnych zobrazení AMG dynamické zameranie, napríklad vizualizáciou jazdných programov alebo telemetrickými údajmi.
Technické údaje
Mercedes-Benz G 450 d
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov |
| 6/v rade | |
Zdvihový objem | cm3 | 2 989 | |
Menovitý výkon | kW/k | 270 (+15) / 367 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 4 000 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 750 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 1 350 - 2 800 | |
Kompresný pomer |
| 15,50 : 1 | |
Príprava zmesi |
| systém priameho vstrekovania s centrálnym rozvodným potrubím (common-rail) | |
Prenos sily | |||
Náhon |
| stály náhon na všetky kolesá | |
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
| 40/60 | |
Prevodovka |
| 9G-TRONIC | |
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň |
| 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | |
Spiatočka |
| 4,798 | |
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 7,5J 18 ET43 | ||
Pneumatiky | 265/60 R18 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 638/1 638 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | ||
Priemer otáčania | m | 13,6 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [7] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 555 | |
Zaťaženie | kg | 645 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Hmotnosť prívesu brzdeného/nebrzdeného | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Objem zásobníka na AdBlue® | litre | 31,6 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 5,8 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 210 | |
Kombinovaná spotreba [8] | l/100 km | 10,0 – 8,7 | |
Kombinované emisie CO210 | g/km | 261 – 227 | |
|
| ||
Emisná trieda |
| Euro 6e | |
Mercedes-Benz G 500
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov |
| 6/v rade | |
Zdvihový objem | cm3 | 2 999 | |
Menovitý výkon | kW/k | 330 (+15) / 449 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 6 100 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 560 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 1 950 - 5 500 | |
Kompresný pomer |
| 10,50 : 1 | |
Príprava zmesi |
| priame vstrekovanie benzínu | |
Prenos sily | |||
Náhon |
| stály náhon na všetky kolesá | |
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
| 40/60 | |
Prevodovka |
| 9G-TRONIC | |
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň |
| 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | |
Spiatočka |
| 4,798 | |
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 7,5J 18 ET43 | ||
Pneumatiky | 265/60 R18 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 638/1 638 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | ||
Priemer otáčania | m | 13,6 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [11] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 485 | |
Zaťaženie | kg | 715 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený) | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 5,4 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 210 | |
Kombinovaná spotreba [12] | l/100 km | 12,3 – 10,9 | |
Kombinované emisie CO24 | g/km | 281 – 248 | |
|
| ||
Emisná trieda |
| Euro 6e | |
Mercedes-AMG G 63
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov |
| 8/V, 4 ventily na valec | |
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 | |
Menovitý výkon | kW/k | 430 (+15)/585 (+20) | |
pri otáčkach | ot./min | 6 000 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 850 (+200) | |
pri otáčkach | ot./min | 2 500 - 3 500 | |
Kompresný pomer |
| 8,60 : 1 | |
Príprava zmesi |
| priame vstrekovanie benzínu | |
Prenos sily | |||
Náhon |
| stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC | |
rozdeľovanie momentu pre náhon na všetky kolesá dopredu/dozadu (%/%) |
| 40/60 | |
Prevodovka |
| prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | |
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7. prevodový stupeň |
| 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | |
Spiatočka |
| 4,798 | |
Podvozok | |||
Predná náprava | náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | tuhá náprava | ||
Brzdová sústava | hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | elektromechanické | ||
Disky | 9,5J 20 ET35 | ||
Pneumatiky | 275/50 R20 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 650/1 654 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | ||
Priemer otáčania | m | 13,43 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 640 [15] | |
Zaťaženie strechy | kg | max. 150 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 2 640 | |
Zaťaženie | kg | 560 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 200 | |
Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený) | kg | 3 500/750 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | litre | 100/12 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sekundy | 4,3 [16] | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 220 [17] | |
Kombinovaná spotreba [18] | l/100 km | 15,7 – 14,7 | |
Kombinované emisie CO26 | g/km | 358 – 335 | |
|
| ||
Emisná trieda |
| Euro 6e | |
[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 osobného motorového vozidla sú závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
[2] Asistenčné a bezpečnostné systémy z dielne Mercedes-Benz sú len pomôckami a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Musia sa dodržiavať pokyny v návode na obsluhu a v ňom popísané hranice systémov.
[5] Bez vonkajších zrkadiel.
[6] So strešným nosičom batožiny.
[7] Otvorený objem batožinového priestoru za zadným sedadlom.
[8] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 osobného motorového vozidla sú závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
[9] Bez vonkajších zrkadiel.
[10] So strešným nosičom batožiny.
[11] Otvorený objem batožinového priestoru za zadným sedadlom.
[12] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 osobného motorového vozidla sú závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
[13] Bez vonkajších zrkadiel.
[14] Bez strešného nosiča batožiny.
[15] Otvorený objem batožinového priestoru za zadným sedadlom.
[16] V kombinácii s balíkom AMG Performance.
[17] Elektronické obmedzenie, zvýšenie (na želanie) maximálnej rýchlosti na 240 km/h (len v kombinácii s balíkom AMG Performance).
[18] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 osobného motorového vozidla sú závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.
Zaujímavé odkazy
Kontakt pre médiá
Michal Žitný
Senior PR specialist
Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.
Tel.: +421 918 500 148
E-mail: [email protected]