Praktická, inteligentná a s dynamickým vzhľadom: nová Trieda E kombi

13. 7. 2023

Stuttgart.  Praktická ako jej predchodca, inteligentná a individuálne prispôsobiteľná ako nikdy predtým: nová Trieda E kombi konštrukčného radu 214 je presvedčivá v mnohých ohľadoch. Zmenil sa aj dizajn: v porovnaní s predchodcom má dynamickejšiu líniu strechy a nová Triedy E kombi opäť boduje praktickými vlastnosťami aj objemom batožinového priestoru. V kombinácii so zvažujúcim sa zadným sklom sa dosiahol progresívny celkový vzhľad.

  • Osobitý vzhľad pri pohľade zboku s dynamickou líniou strechy
  • Vysoká úžitková hodnota a veľkorysá ponuka priestoru
  • Začiatok predaja na Slovensku v druhej polovici leta

 

Kombi rovnako ako prednedávnom predstavený sedan nielenže nadväzuje na dlhú modelovú históriu klasickej Triedy E, ale svojím novým dizajnom premosťuje k avantgardným trendovým modelom od značky Mercedes-EQ. Súčasťou vzhľadu klasického kombi sú vyvážené proporcie. Tie sú určené krátkym previsom vpredu, dlhou kapotou s charakteristickými prelismi, natiahnutým rázvorom a vyváženým previsom vzadu.

Svojím svojráznym vzhľadom pri pohľade zboku sa kombi výrazne odlišuje od konkurencie. Dve charakteristické línie známe zo sedanu vytvárajú energicky natiahnutú karosériu a dodávajú vozidlu športový a štýlový vzhľad. Sofistikovaná, trojrozmerná a do posledného detailu optimalizovaná povrchová úprava vyžaruje eleganciu. 

Spojenie medzi maskou chladiča a svetlometmi vytvára plocha pripomínajúca čierny panel. Táto vložka vo vysokolesklej čiernej farbe vizuálne pripomína modely Mercedes-EQ. Trojrozmerne stvárnená maska chladiča má v závislosti od línie výbavy progresívny alebo klasický dizajn. Pre všetky línie (AVANTGARDE, EXCLUSIVE a AMG Line) je na želanie k dispozícii aj svetlovodmi podsvietený pochrómovaný rám masky chladiča. Nová Trieda E kombi je sériovo vybavená vysokovýkonnými svetlometmi s LED. Ako mimoriadna výbava sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT bez funkcie projekcie aj s funkciou projekcie. Všetky varianty svetlometov ponúkajú nezameniteľný denný aj nočný dizajn. Denné osvetlenie je vyhotovené v tvare „obrvy“, čo je typické pre značku. 

Dizajn zadnej časti charakterizujú precízne navrhnuté pochrómované prvky, ako aj progresívne tvarované dvojdielne zadné svietidlá. Vďaka veľkému otvoru možno ložný priestor využívať rôznymi spôsobmi. Tím dizajnérov prišiel s novou interpretáciou obrysov a vnútorného dizajnu zadných svietidiel. Vyhotovenie interiéru s veľkou hĺbkou detailov a čiastočne animovanými funkciami prispieva k hodnotnému vzhľadu vozidla. Jedinečný hviezdicový tvar sa postará o nezameniteľnosť denného aj nočného dizajnu zadných svietidiel. Obidve časti svietidiel na bočnej stene a na veku batožinového priestoru sú vizuálne prepojené. Tým sa ešte zdôrazňuje šírka zadnej časti vozidla. Odrazové sklá boli presunuté do nárazníka. To umožnilo dosiahnuť obzvlášť veľký otvor ložného priestoru, čo na jednej strane zvyšuje úžitkovú hodnotu. Na druhej strane platí, že zadná časť vozidla vyzerá vďaka tomu ešte širšia. 

Ešte viac miesta vzadu a tradične vysoká úžitková hodnota

Vozidlo Triedy E kombi je v porovnaní so svojím predchodcom širšie o 28 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách získali vďaka tomu ešte viac miesta: priestor na lakte vzadu dosahuje 1 519 milimetrov, čo je o 25 milimetrov viac ako doposiaľ. Rázvor sa predĺžil o 22 milimetrov na 2 961 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách majú vďaka tomu viac priestoru v oblasti kolien (84 milimetrov; plus 9 milimetrov) a viac priestoru na nohy (934 milimetrov; plus 15 milimetrov). Ložný priestor možno rozšíriť zo 615 litrov až na 1 830 litrov. Model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete má objem ložného priestoru 460 až 1 675 litrov a aj jeho ložný priestor má rovné dno. 

Operadlá sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a v tomto pomere sa aj sklápajú. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch dotykových spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Kombi je sériovo vybavené zadnými výklopnými dverami EASY-PACK. Výklopné dvere možno komfortne otvoriť a zatvoriť stlačením tlačidla na kľúči zapaľovania, spínačom na dverách vodiča alebo odisťovacou rukoväťou na zadných výklopných dverách. Krycia roleta aj roleta s oddeľovacou sieťkou (obidve sú súčasťou sériovej výbavy) sú dvojdielne. Obidve rolety sa nachádzajú vo svojej vlastnej kazete. 

Superobrazovka MBUX ako najzaujímavejší prvok dizajnu interiéru

Prístrojová doska dotvára digitálny zážitok v interiéri. Ak je Trieda E kombi vybavená voliteľne dodávanou obrazovkou pre spolujazdca, veľká sklenená plocha superobrazovky MBUX siaha až po centrálny displej. V zornom poli vodiča sa nachádza vizuálne oddelený displej vodiča. Modely bez displeja spolujazdca majú veľký ozdobný prvok, ktorý siaha až po stred. Vizuálne oddelený centrálny displej pôsobí dojmom, akoby sa vznášal nad konkávnym povrchom ozdobného prvku.

Cez prednú časť prístrojovej dosky prechádza svetelný pás aktívneho náladového osvetlenia. Ten vedie veľkým oblúkom od čelného skla okolo stĺpikov A smerom k dverám. Takto vzniká veľkorysý pocit z priestoru. Zdanlivo plávajúci ovládací ostrovček v hornej časti obložení dverí korešponduje so vzhľadom sklenených plôch obrazoviek.

Stredová konzola je navrhnutá ako homogénne teleso a v priamej línii nadväzuje na dolnú časť prístrojovej dosky. V prednej časti je do trojrozmerne tvarovaného ozdobného prvku integrovaný odkladací priestor s vekom a držiakmi na poháre. V zadnej časti stredovej konzoly sa nachádza mäkko čalúnená lakťová opierka. 

Stredový diel obloženia dverí plynulo prechádza s vydutým oblúkom do lakťovej opierky. Jej predná časť je vyhotovená ako high-tech kovový prvok. Ten slúži ako držadlo a priťahovacia rukoväť dverí a obsahuje spínače na ovládanie okien. Ďalším atraktívnym prvkom je vznášajúci sa ovládací ostrovček s kľučkou dverí a prvkami na ovládanie funkcií sedadla.

Obrysy sedacej plochy a operadla elegantne prechádzajú z vnútornej strany na vonkajšiu a vďaka vrstvenej konštrukcii sa akoby vznášajú nad základným telesom sedadla. Zvislé preštepovanie nadväzuje na vonkajší obrys a smerom hore sa otvára do šírky.

Hybrid dobíjateľný zo siete je dostupný už od začiatku predaja

Dôsledná elektrifikácia a inteligentné zmenšovanie pri zachovaní parametrov viedli k tomu, že nová Trieda E určuje štandardy v oblasti efektívnosti. V prípade spaľovacích motorov ide o štvor- a šesťvalcové agregáty z aktuálnej rodiny modulárnych motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Portfólio motorov takto výraznou mierou prispieva k zvýšeniu flexibility medzinárodného výrobného združenia pri súčasnej elektrifikácii, ktorá je primeraná skutočnej potrebe.

Dieselové, ako aj benzínové motory majú popri preplňovaní turbodúchadlom aj inteligentnú podporu integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Sú to teda tzv. mierne hybridy (mild hybridy). Vďaka novému akumulátoru sa dosiahlo zvýšenie výkonu elektromotora z 15 na 17 kW a nárast krútiaceho momentu na 205 Nm. Ďalšie mierne hybridy budú nasledovať.

Už pri uvedení na trh bude vďaka modelu E 300 e (kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP): 0,9‑0,6 l/100 km, kombinované emisie CO₂, vážené (WLTP): 20-13 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP): 21,4-19,1 kWh/100 km) k dispozícii aj hybrid    dobíjateľný zo siete. S čisto elektrickým hnacím výkonom 95 kW (129 k) a čisto elektrickým dojazdom vyše 100 km (WLTP) bude tento model počas mnohých dní schopný jazdiť čisto na elektrický pohon bez využitia benzínového motora. Ďalšie hybridy  dobíjateľné zo siete, ktoré sú vybavené dieselovými spaľovacími motormi, budú nasledovať.

Ponuka modelov v čase uvedenia na európsky trh:

 

 

 

E 200

E 220 d

E 300 e

Zdvihový objem

cm³

1 999

1 993

1 999

Menovitý výkon, spaľovací motor

kW/k

150/204

145/197

150/204

pri

ot./min

5 800

3 600

6 100

Príd. výkon (zvýšenie výkonu)/ 
menovitý výkon, elektromotor

kW/k

17/23

 

17/23

 

 

95/129

Menovitý krútiaci moment, spaľovací motor

Nm

320

440

320

pri

ot./min

1 600 - 4 000

1 800 - 2 800

2 000 - 4 000

Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu)/ menovitý krútiaci moment, elektromotor

Nm

205

205

440

Systémový výkon

kW

-

-

230

Systémový krútiaci moment

Nm

-

-

550

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

7,8

7,9

6,5

Maximálna rýchlosť

km/h

231

230

227

Kombinovaná spotreba paliva (WLTP)

l/100 km

7,6 - 6,7[1]

5,7 - 5,0[2]

0,9 - 0,6[3]

Kombinované emisie CO2 (WLTP)

g/km

173 - 1521

149 - 1312

20 - 133

Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)

kWh/

100 km

-

-

21,4 - 19,13

Elektrický dojazd (EAER, WLTP)

km

-

-

95 - 1133

Zadná náprava so vzduchovým pružením ako súčasť sériovej výbavy, systém AIRMATIC dostupný na želanie

Pri agilných jazdných vlastnostiach Triedy E kombi zohráva významnú úlohu presné vedenie predných kolies so štvorprvkovým zavesením. Na zadnej náprave sa o dobré vlastnosti vedenia kolies a stabilnú jazdu v priamom smere postará konštrukcia s priestorovým zavesením kolies s koncepciou piatich ramien. Na prednej náprave sú pružiny a tlmiče spojené do jednej teleskopickej vzpery a nepodieľajú sa na vedení kolesa, čomu zodpovedá aj citlivá reakcia pruženia. Pomocný rám (vpredu) a nápravnica (vzadu) izolujú podvozok a karosériu od vibrácií a hluku. Modely s miernym hybridným pohonom sú sériovo vybavené podvozkom AGILITY CONTROL s oceľovými pružinami a selektívnym systémom tlmenia, ako aj zadnou nápravou so vzduchovým pružením. 

Nová Trieda E je na želanie k dispozícii s podvozkom AIRMATIC so vzduchovým pružením a kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Systém AIRMATIC so vzduchovým pružením a adaptívnymi tlmičmi ADS+ reaguje veľmi citlivo. Regulácia výšky je súčasťou systému AIRMATIC. Tá udržiava konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla, v prípade potreby však urobí potrebné zmeny. 

Pôsobivý, pohlcujúci zážitok zo zábavy

Hudbu, hry aj streamovaný obsah možno v Triede E kombi vnímať takmer všetkými zmyslami[4]. Trieda E je vďaka digitálnym inováciám v interiéri inteligentnejšia a dosahuje nový rozmer personalizácie a interakcie. Architektúra elektroniky je zároveň viac založená na softvéri a menej na hardvéri. 

Výpočtové funkcie doposiaľ oddelených domén sa uskutočňujú v rámci jednej výpočtovej jednotky. Obrazovky a infotainment MBUX tak zdieľajú nový, veľmi výkonný centrálny počítač vozidla. Tento typ sieťového prepojenia zvyšuje výkonnosť a rýchlosť dátových tokov.

Pre novú Triedu E kombi bude k dispozícii balík zábavy (Zábava MBUX plus).   Vďaka štandardu mobilnej telefónnej siete 5G sú možné výrazne vyššie prenosové rýchlosti ako pri štandardoch LTE/UMTS.[5].

Digitálny kľúč od vozidla[6] je k dispozícii len pre iPhone a hodinky Apple Watch

Pomocou digitálneho kľúča od vozidla možno Triedu E kombi naštartovať a zamknúť len vďaka tomu, že vodič má pri sebe kompatibilné koncové zariadenie[7]. Možné je aj zdieľanie kľúča: členov rodiny alebo priateľov možno digitálne pozvať na používanie vozidla Triedy E kombi. Majiteľ vozidla môže pritom udeliť rôzne práva: buď umožní len prístup do vozidla, alebo vydá aj oprávnenie na riadenie vozidla. Vozidlo dokáže rozpoznať viacerých používateľov súčasne, digitálny kľúč od vozidla možno zdieľať až so 16 osobami.    Predvýbava na digitálny kľúč od vozidla je súčasťou komfortného balíka KEYLESS-GO[8]. Táto kombinácia výbavy je v novej Triede E kombi k dispozícii  začínajúc variantom výbavy PREMIUM.

Hudba sa stáva viditeľnou: vizualizácia zvuku

Vďaka novému aktívnemu náladovému osvetleniu s vizualizáciou zvuku môžu cestujúci v novej Triede E kombi vnímať hudbu tromi zmyslami: hudobné skladby a zvuky filmov alebo aplikácií môžu počuť (na želanie s technológiou Dolby Atmos®), cítiť (prostredníctvom taktilných meničov voliteľne dodávaného 4D obklopujúceho ozvučovacieho systému Burmester®) a najnovšie aj „vidieť“. Vizualizácia prebieha na svetelnom páse aktívneho náladového osvetlenia (mimoriadna výbava). V Triede E je tento proces prvýkrát kontinuálny. Napríklad rýchle sekvencie zvukov môžu vyvolať rýchle zmeny svetla a plynulé rytmy môžu vytvárať jemne sa prelínajúce svetelné atmosféry.

Zážitok zo zábavy je pre spolujazdca veľmi pôsobivý. Na voliteľne  dodávanej obrazovke možno sledovať dynamický obsah, napríklad kontinuálny prenos televízie alebo videa, a to aj v prípade, ak sa týmto smerom pozerá osoba za volantom. Pretože displej možno prepínať. Pokročilá, na kamere založená funkcia ochrany pred nahliadaním automaticky zníži jas displeja, čím sa zníži aj riziko odpútania pozornosti vodiča.

Nové aplikácie tretích strán, ako aj selfie kamera a videokamera

Softvéroví experti spoločnosti Mercedes-Benz vyvinuli novú vrstvu kompatibility, ktorá umožňuje inštaláciu aplikácií poskytovateľov tretích strán[9]. Pri uvedení Triedy E kombi na trh budú na centrálnom displeji k dispozícii tieto aplikácie[10]: zábavná platforma TikTok, hra Angry Birds, aplikácia na spoluprácu Webex a kancelárska aplikácia Zoom, ako aj prehliadač Vivaldi a podcastová aplikácia Pocket Casts. 

Ďalšou novinkou je selfie kamera a videokamera (súčasť mimoriadnej výbavy Superobrazovka MBUX) v hornej časti prístrojovej dosky[11]. Keď vozidlo stojí, vodič[12] sa môže zúčastniť na online konferenciách, napríklad prostredníctvom aplikácie Webex, pričom má k dispozícii videoobraz a môže si zaznamenávať osobné fotografie a videá.

So systémom MBUX je k dispozícii aj vyšší komfort ovládania. Inteligentné ovládanie hlasom možno teraz vďaka funkcii zadávania priamych príkazov („Just Talk“) aktivovať aj bez aktivačnej frázy „Hey Mercedes“. Keď je funkcia aktivovaná, na displeji sa zobrazí červený symbol mikrofónu. Vozidlo je potom pripravené a čaká na príkazy.

Väčší komfort pri každodennom jazdení: rutiny

Značka Mercedes-Benz pracuje na využití umelej inteligencie, ktorá pomáha vozidlu naučiť sa, ktoré komfortné systémy vodič využíva opakovane. Úlohou umelej inteligencie je, aby neskôr za rovnakých rámcových podmienok zautomatizovala využívanie takýchto funkcií[13]. Výsledkom je personalizovaná automatizácia. Pre túto inováciu, ktorej vývoj už značne pokročil, používa výrobca vozidiel Mercedes-Benz pojem „rutina“.

Pri štarte novej Triedy E kombi môžu zákazníci využívať predlohy (Templates) štandardných rutín. Zákazníci majú okrem toho možnosť vytvárať si vlastné rutiny. Cestujúci môžu pritom vzájomne prepojiť viaceré funkcie a podmienky. Napríklad „ak je teplota v interiéri nižšia ako 12 stupňov Celzia, zapnúť vyhrievanie sedadiel a náladové osvetlenie nastaviť na teplú oranžovú farbu“.

Viac pohody: KOMFORT ENERGIZING a systém THERMOTRONIC s digitálnym ovládaním ventilácie (oboje na želanie)

Upokojujúce zvuky, mobilizujúca masáž, aktivujúce svetlo – výrobca vozidiel Mercedes-Benz ponúka obsiahly wellness program s rozmanitými programami KOMFORT ENERGIZING, ako aj individuálnymi odporúčaniami funkcie KOUČ ENERGIZING. Spolu s novou generáciou Triedy E majú premiéru aj dve novinky: program KOMFORT ENERGIZING na pomoc pri kinetóze[14] dokáže dotknutým cestujúcim pomôcť zmierniť príznaky nevoľnosti. Funkciu KOUČ ENERGIZING plánujeme v strednodobom horizonte rozšíriť o funkciu  bioodozvy (Bio-Feedback)[15]. Tá dokáže obmedziť pocit stresu pomocou dýchacích cvičení.

Komfortný zážitok pri používaní automatickej klimatizácie THERMOTRONIC (mimoriadna výbava) zvyšuje digitálne ovládanie ventilácie. Takéto ovládanie umožňuje automatické nastavovanie predných výduchov vzduchu v závislosti od želaného scenára ventilácie. Prostredníctvom profilu používateľa sa ovládanie môže vzťahovať napríklad na konkrétne miesto na sedenie. Dýzy možno však nastaviť aj zvyčajným spôsobom, čiže ručne.

Početné, sčasti zdokonalené asistenčné jazdné systémy

Sériová výbava vozidla Triedy E kombi s asistenčnými jazdnými systémami[16] zahŕňa okrem iného aj systémy ako aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, asistent pozornosti ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací balík s cúvacou kamerou a asistent sledovania povolenej rýchlosti. Stav a aktivita asistenčných jazdných systémov sa celoplošne zobrazujú na ukazovateli asistenčných systémov na displeji vodiča.

Ako mimoriadnu výbavu, napríklad v rámci variantu výbavy PREMIUM, ponúkame aj balík asistenčných jazdných systémov plus. Jeho súčasťou je aj aktívny asistent riadenia, ktorý pomáha pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu. Trieda E sa najnovšie dokáže automaticky rozbehnúť nielen na diaľnici, ako tomu bolo doteraz, ale po novom už aj v mestskej premávke a na okresných cestách. 

Ďalšia novinka: ak by funkcia aktívneho asistenta riadenia nebola k dispozícii kvôli zlej viditeľnosti vodorovného značenia jazdného pruhu, systém to signalizuje vodičovi vibráciou volantu. 

Premyslená koncepcia karosérie a zosúladené záchytné systémy

Bezpečnostná koncepcia vozidla Triedy E kombi je založená na karosérii s mimoriadne tuhou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich a cielene deformovateľnými nárazovými štruktúrami. Tejto koncepcii sú cielene prispôsobené záchytné systémy, napríklad bezpečnostné pásy a airbagy. V prípade nehody sa dokážu aktivovať tak, aby sa ich ochranný účinok pre cestujúcich prispôsobil danej situácii. 

Okrem airbagov vodiča a spolujazdca je súčasťou sériovej výbavy aj airbag na ochranu kolien na strane vodiča. Airbag na ochranu kolien dokáže pri silnom čelnom náraze ochrániť nohy pred kontaktom so stĺpikom riadenia alebo s prístrojovou doskou. Sériovo montované okenné airbagy dokážu znížiť riziko poranení hlavy. V prípade ťažkej bočnej kolízie sa na strane nárazu v oblasti od stĺpika A po stĺpik C iniciuje okenný airbag, ktorý sa rozprestrie ako záves pred predným a zadným bočným sklom. Ak systém zistí prevrátenie vozidla, okenné airbagy sa môžu aktivovať na obidvoch stranách. Popri ochrane hlavy môžu bočné airbagy v prípade silného bočného nárazu chrániť aj oblasť hrudníka – v rámci mimoriadnej výbavy aj v oblasti krajných zadných sedadiel.

V závislosti od konkrétnej krajiny môžu byť vozidlá vybavené aj stredovým airbagom. Pyrotechnické napínače bezpečnostných pásov, obmedzovače sily pásov, ako aj nastavenie výšky bezpečnostných pásov predstavujú sériovú výbavu na všetkých krajných sedadlách vozidla.

Materiály, ktoré šetria prírodné zdroje

Mnohé konštrukčné diely vozidiel Triedy E kombi sa sčasti vyrábajú z materiálov, ktoré šetria zdroje (recyklované materiály a obnoviteľné suroviny). Na základné sedadlo sa používa poťah z nefarbenej alpakovej vlny v kombinácii s recyklovaným materiálom. V pene sedadiel sa prvýkrát používajú recyklované suroviny, 

ktoré boli certifikované na základe prístupu cez hmotnostnú bilanciu. Tie majú rovnaké vlastnosti ako suroviny vyrobené z ropy. Týmto spôsobom možno znížiť potrebu spracovávania fosílnych zdrojov pri súčasnom zachovaní kvality produktov.

Výroba v závode v Sindelfingene s bilančne neutrálnymi emisiami CO2

Od roku 2022 platí, že vo všetkých vlastných závodoch výrobcu vozidiel Mercedes-Benz na celom svete sa vyrába s neutrálnou bilanciou CO2. Externe nakupovaná elektrická energia pochádza výlučne z obnoviteľných zdrojov energie, a preto nie je zaťažená emisiami CO2. Okrem toho sa spoločnosť vo svojich prevádzkach snaží dosiahnuť zvýšenie výroby obnoviteľnej energie. Do konca roka 2024 sa bude investovať do ďalšieho rozšírenia fotovoltiky v celej prevádzke v Sindelfingene. Závod v Sindelfingene sa zameriava aj na ustavičné znižovanie spotreby vody a produkcie odpadu.

Trieda E kombi s dlhoročnou úspešnou históriou

Spoločnosť Mercedes-Benz od roku 1946 vyrobila viac ako 16 miliónov vozidiel v segmente vyššej strednej triedy. V oficiálnom predajnom programe značky Mercedes-Benz debutoval v auguste 1966 model Universal, čiže belgickým partnerom IMA vyrobené kombi na báze verzií 200 D až 230 S, čo bolo prvé oficiálne kombi značky Mercedes-Benz.

Sériová výroba vozidiel kombi konštrukčného radu 123 bola spustená v apríli 1978, čím sa začala dlhá úspešná história, v rámci ktorej bolo do súčasnosti vyrobených viac ako milión vozidiel kombi. Skratku „T“, ktorá vlastne poukazuje na turizmus a transport, možno použiť aj pre slovo trendsetter (nositeľ nových trendov). Model kombi s jeho vernými fanúšikmi je odvtedy neodmysliteľný najmä v Nemecku, a to nielen v prípade vyššej triedy vozidiel Mercedes-Benz. Z každej ďalšej generácie Triedy E existuje model kombi (S 124, S 210, S 211, S 212, S 213), od roku 2017 prvýkrát aj model All-Terrain. 

 

[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Jednotlivé

spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Jednotlivé

spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Jednotlivé

spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[4] Na využívanie služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr.

[5] Rýchlosť a dostupnosť dátového pripojenia sa líši okrem iného aj v závislosti od pokrytia signálom na mieste, na ktorom sa aktuálne nachádza vozidlo.

[6] Na využívanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr. Na využívanie digitálneho kľúča od vozidla je okrem toho potrebný aj vlastný objem dát zákazníka.

[7] V čase uvedenia na trh je digitálny kľúč od vozidla kompatibilný s iPhonmi 11 a novšími (okrem iPhonu SE) a s hodinkami Apple Watch 6 a novšími (okrem Apple Watch SE). Podmienkou je podpora ultraširokopásmovej technológie (UWB). Spoločnosť Mercedes-Benz priebežne pracuje na rozširovaní kompatibility s ďalšími zariadeniami.

[8] Okrem systému oprávnenia na prístup a na jazdu KEYLESS-GO a predvýbavy na digitálny kľúč od vozidla zahŕňa aj prvky výbavy ako zapustené kľučky dverí, komfortné otváranie a zatváranie a diaľkové zatváranie veka batožinového priestoru.

[9] Na využívanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr. Na využívanie balíka zábavy je okrem toho potrebný aj vlastný objem dát zákazníka. Na využívanie niektorých aplikácií prostredníctvom služby Mercedes me connect môže byť potrebná samostatná zmluva zákazníka s poskytovateľom aplikácie.

[10] Plánovaná ponuka aplikácií v čase uvedenia na trh. Využívanie je možné len v kombinácii so systémom zábavnej techniky MBUX plus, ktorý je k dispozícii ako mimoriadna výbava. Ponuka aplikácií sa časom môže meniť. Na používanie týchto služieb Mercedes me connect je potrebný osobný identifikátor Mercedes me ID, ako aj vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Okrem toho musí byť príslušné vozidlo asociované s používateľským účtom. Po uplynutí úvodného obdobia platnosti možno platnosť služieb za poplatok predĺžiť za predpokladu, že v tom čase budú tieto služby ešte súčasťou ponuky pre príslušné vozidlo. Prvotnú aktiváciu služieb môže zákazník vykonať počas jedného roka od prvého prihlásenia vozidla alebo uvedenia do prevádzky podľa toho, čo nastane skôr.

[11] Nové technológie musia vždy spĺňať aktuálne platné zákonné rámcové podmienky krajiny, v ktorej bolo vozidlo predané, a preto sa týmto podmienkam musia prispôsobiť.

[12] Funkcie kamery bude neskôr môcť využívať aj spolujazdec.

[13] Opísané funkcie predstavujú vízie budúcnosti a v čase uvedenia Triedy E na trh niektoré z nich ešte nebudú k dispozícii, pričom ich ďalšia dostupnosť bude závisieť od konkrétneho modelu vozidla, od individuálnej konfigurácie aj od príslušného trhu.

[14] Podmienkou využívania programu je vybavenie systémom KOMFORT ENERGIZING a nastavovanie sedadla s pamäťovou funkciou. Program Pomoc pri kinetóze nemožno využívať v kombinácii s detskými sedačkami a nie je dostupný v USA ani v Kanade.

[15] V čase uvedenia Triedy E na trh táto funkcia ešte nie je k dispozícii. 

[16] Asistenčné a bezpečnostné systémy výrobcu vozidiel Mercedes-Benz sú len pomôcky a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Ten by mal dodržiavať pokyny v návode na obsluhu a mal by brať do úvahy v ňom popísané hranice systémov.

Zaujímavé odkazy

Kontakt pre médiá

Michal Žitný

Senior PR specialist
Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.
Tel.: +421 918 500 148
E-mail: [email protected]


Fotogaléria

23c0156_010_1.jpg

(4096x2160px, 4.97 MB)

23c0229_002.jpg

(4961x2792px, 5.28 MB)

23c0190_011.jpg

(4961x3309px, 5.53 MB)

23c0218_018.jpg

(5628x3752px, 5.71 MB)

23c0229_001.jpg

(4961x2792px, 5.53 MB)

23a0243.jpg

(7836x3375px, 5.8 MB)

23c0229_004.jpg

(4961x2791px, 5.87 MB)

23c0229_005.jpg

(4961x2791px, 6.49 MB)

23c0190_029.jpg

(4961x2791px, 6.84 MB)

23c0190_003.jpg

(4961x3308px, 7.11 MB)

23c0190_028.jpg

(4961x2559px, 7.28 MB)

23c0190_004.jpg

(4961x3311px, 7.39 MB)

23c0218_032.jpg

(7008x4672px, 7.34 MB)

23c0190_025.jpg

(4961x3309px, 7.72 MB)

23c0190_007.jpg

(3307x4961px, 7.66 MB)

23c0190_002.jpg

(4961x3308px, 7.74 MB)

23c0190_031.jpg

(4961x2791px, 7.69 MB)

23c0190_001.jpg

(4961x3307px, 8.07 MB)

23c0190_009.jpg

(4961x3308px, 7.82 MB)

23c0190_027.jpg

(4961x3309px, 7.89 MB)

23c0190_026.jpg

(4961x3309px, 7.87 MB)

23c0190_013.jpg

(4961x3309px, 8.09 MB)

23c0190_005.jpg

(4961x3310px, 8.09 MB)

23c0190_010.jpg

(4961x3307px, 7.89 MB)

23c0218_031.jpg

(4672x7008px, 7.98 MB)

23c0190_012.jpg

(4961x3307px, 8.03 MB)

23c0190_006.jpg

(3307x4961px, 8.14 MB)

23c0218_030.jpg

(7008x4672px, 8.1 MB)

23c0190_020.jpg

(4961x3309px, 8.26 MB)

23c0190_022.jpg

(4961x3307px, 8.51 MB)

23c0218_022.jpg

(7008x4672px, 8.77 MB)

23c0190_024.jpg

(4961x3307px, 8.94 MB)

23c0156_007_1.jpg

(4961x3521px, 8.94 MB)

23c0190_023.jpg

(4961x3309px, 9.1 MB)

23c0218_019.jpg

(6924x4616px, 9.27 MB)

23c0218_015.jpg

(7008x4672px, 9.27 MB)

23c0218_023.jpg

(4672x7008px, 9.11 MB)

23c0218_005.jpg

(7008x4672px, 9.59 MB)

23c0218_008.jpg

(4672x7008px, 9.58 MB)

23c0218_024.jpg

(7008x4672px, 9.73 MB)

23c0218_007.jpg

(6827x4551px, 9.78 MB)

23c0218_003.jpg

(7008x4672px, 10.2 MB)

23c0190_018.jpg

(4961x3307px, 10.39 MB)

23c0226_008.jpg

(4961x3307px, 11.22 MB)

23c0218_011.jpg

(4672x7008px, 12.46 MB)

23c0218_014.jpg

(7008x4672px, 12.2 MB)