Nový Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: ešte agilnejší na pretekárskej trati
Affalterbach/Brooklands. Značka Mercedes-AMG predstavila v rámci festivalu Goodwood Festival of Speed najnovšieho člena rodiny AMG GT: Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (predbežné údaje: kombinovaná energetická spotreba: 14,1 l/100 km | kombinované emisie CO2: 319 g/km)[1] je určený pre automobilových nadšencov, ktorí vyhľadávajú mimoriadnu jazdnú dynamiku. Agilné reakcie na jazdné pokyny a celkový výkon pritom ponúkajú ešte športovejší jazdný zážitok, ktorý možno obzvlášť pocítiť aj pri príležitostnom jazdení na pretekárskej trati. Vyšší výkon, vylepšená aerodynamika s ešte viac zníženým vztlakom a výkonnejším chladením prispievajú k zvýšenej dynamike jazdy a rýchlejším časom na pretekárskom okruhu.
- Zvýšenie výkonu: výkon 450 kW (612 k) 4,0-litrového motora V8 biturbo sa stará o dynamický prejav
- Optimalizovaná aerodynamika: špecifické diely karosérie ešte viac znižujú vztlak
- Zlepšené chladenie: zvýšený odvod tepla vďaka prídavným otvorom na prívod vzduchu a aktívnym chladiacim prvkom
Nový model zároveň ponúka rovnaké výhody ako ďalší členovia rodiny AMG GT. Na základe jasnej požiadavky zákazníkov po zlepšenej praktickosti pri každodennom používaní umožňuje AMG GT v druhej generácii v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom veľkorysý pocit z priestoru a dobrý výhľad na okolie vozidla. Okrem toho sa na želanie dodáva s konfiguráciou sedadiel 2 + 2. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika navyše dodávajú jazdným vlastnostiam ešte ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Lepšie jazdné výkony a optimalizované jazdné vlastnosti na pretekárskych tratiach
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo na vývojovej úrovni s výkonom 450 kW (612 k) zabezpečuje suverénny náhon. Dosahuje o 20 kW (27 k) vyšší výkon ako model AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm pre ešte dynamickejšie zrýchlenie. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiaceho prístroja motora. Model AMG GT 63 PRO presvedčí celkovým výkonom, najmä pri vyšších rýchlostiach. Z 0 na 200 km/h zrýchli model AMG GT 63 PRO len za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model AMG GT 63). Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.
Výrazne rozšírená chladiaca sústava
Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili odborníci na AMG GT vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.
Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo, ktoré môže vznikať pri jazdení na pretekárskej trati, prostredníctvom nadstavených chladičov.
Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd okrem toho privádzajú k brzdám viac vzduchu. Tým sa zvyšuje odolnosť a zabraňuje príliš vysokým teplotám bŕzd.
Lepšie aerodynamické vlastnosti
Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku v tejto oblasti úzko spolupracovali. Novonavrhnutý spojler predného nárazníka je teraz ešte dominantnejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z pohľadových uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu. Aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách takisto patria k sériovej výbave. Na prednej náprave sa vztlak znižuje o viac ako 30 kilogramov. Tak budú reakcie pri zatáčaní ešte presnejšie. Okrem toho má vozidlo AMG GT 63 PRO na spodku ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým vo vozidle Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o cca 15 kilogramov.
Odolné keramické brzdy, 21-palcové kované disky a pohárové pneumatiky bez príplatku
Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu. Brzdová sústava znižuje hmotnosť a redukuje neodpruženú hmotnosť. Ďalšími výhodami sú ešte vyššia odolnosť a neznižovanie brzdného účinku pri vysokej záťaži (tzv. efekt vädnutia bŕzd) – garancia rýchlych kôl. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a spontánnou odozvou. Aj pri každodennom jazdení v uliciach je to výrazný faktor pre vysokú bezpečnosť.
Ľahké 21-palcové kované disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú exkluzívne nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. V rámci sériovej výbavy ich zdobia pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30 ZR 21.
Atmosféra motoristického športu pre exteriér aj interiér
Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami v bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom s kvalitne spracovanými pohľadovými uhlíkovými vláknami zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Načierno nalakované strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT sú takisto súčasťou sériovej výbavy.
Prehľad údajov
| Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | |
Motor |
| Osemvalcový vidlicový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním dvomi turbodúchadlami |
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 |
Menovitý výkon | kW/k | 450/612 |
pri | ot./min | 5 500 - 6 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 850 |
pri | ot./min | 2 350 - 5 000 |
Náhon |
| Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ |
Prevodovka |
| AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 3,2 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 317 |
Kombinovaná energetická spotreba [2] | l/100 km | 14,1 |
Kombinované emisie CO2 [2] | g/km | 319 |
[1] Údaje sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Typové schválenie ES ani potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Údaje sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Typové schválenie ES ani potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
Zaujímavé odkazy
Kontakt pre médiá
Michal Žitný
Senior PR specialist
Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.
Tel.: +421 918 500 148
E-mail: [email protected]