Nový Mercedes-AMG GT kupé: TAK VEĽMI AMG, vyrobený v Affalterbachu
Affalterbach. Druhá generácia Mercedes-AMG GT kupé je novým vrcholovým modelom v rámci ponuky Mercedes‑AMG. Spájajú sa v nej mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti a vyššia miera praktickosti pri každodennom používaní. Špičkové komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika dodávajú profilu aktívnych jazdných vlastností ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prvýkrát prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo vzniká jazdný zážitok na najvyššej úrovni. Exkluzívna architektúra športového vozidla AMG s prepracovanou kompozitnou hliníkovou štruktúrou karosérie umožňuje konštrukciu vozidla vo verzii so sedadlami 2+2. To pre športové vozidlo tejto triedy znamená veľmi dobrý pocit z priestoru a veľký priestor pre batožinu cestujúcich. Po SLS, prvej generácii dvojdverového kupé GT, 4-dverovom kupé GT a SL je nový Mercedes-AMG GT kupé piatym samostatným konštrukčným radom, ktorý znovu dokazuje vysokú technologickú kompetenciu tímu vývojárov z Affalterbachu.
- Druhá generácia športového vozidla AMG s novou koncepciou rozmerov
- Mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti v kombinácii s vysokým komfortom
- Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, aktívna aerodynamika, aktívna stabilizácia nakláňania a aktívne riadenie zadnej nápravy sú odteraz súčasťou sériovej výbavy
- Ešte vyššia miera praktickosti pri každodennom používaní vďaka rozšírenej ponuke priestoru, dobrému výhľadu z vozidla a konfigurácii sedadiel 2+2 (na želanie)
„Nové AMG GT kupé je spojením mimoriadne dynamických jazdných vlastností a výnimočného športového rázu s vysokou mierou komfortu pri každodennom používaní. Celkom jednoznačne je naše nové GT vrcholovým produktom z našej bohatej ponuky, čo z neho robí nielen najnovšieho reprezentanta značky AMG, ale aj nezameniteľného člena rodiny športových vozidiel z Affalterbachu. Novou koncepciou rozmerov a možnosťou sedenia 2+2 sa ešte viac približujeme želaniam našich zákazníkov.“
Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach
Pri uvedení na trh budú dostupné modely AMG GT 63 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva WLTP: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP: 319 g/km)[1] s výkonom 430 kW (585 k) a AMG GT 55 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva WLTP: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 WLTP: 319 g/km)1 s výkonom 350 kW (476 k).
Dizajn exteriéru: evolúcia moderného, ikonického dizajnu športového vozidla
Rozšírená koncepcia rozmerov s konfiguráciou sedadiel 2+2 (na želanie) poskytla dizajnérom celkom nové možnosti stvárnenia exteriéru. Dlhý rázvor, krátke previsy a výrazne naklonené čelné sklo dodávajú novému AMG GT kompaktný a dominantný výraz. Vyvážené proporcie s pôsobivým vzhľadom kabíny, mohutnými podbehmi kolies a expresívnym vzhľadom prednej časti naznačujú dynamické športové vozidlo, ktoré je ale taktiež vhodné na každodenné jazdenie. Pri pohľade zboku dominujú splývavé plochy bez prelisov a hrán, ako aj po zapustené kľučky dverí. Expresívne tvarovaná zadná oblasť pliec dodáva vozidlu ešte výraznejší športový vzhľad. Disky z ľahkej zliatiny, ktoré takmer dokonale lícujú s karosériou, zvýrazňujú silu a dynamiku. Aktívny zadný spojler je plynulo integrovaný do veľkých zadných výklopných dverí .
Hlboko uložené a široké obloženie chladiča špecifické pre AMG vytvára dominantný vzhľad. Výrazne tvarované svetlomety sériovo s technológiou DIGITAL LIGHT zdôrazňujú nezameniteľný charakter. Denné osvetlenie s charakteristickým svetelným znakom s tromi svetelnými bodmi vytvára ďalší jedinečný, ľahko identifikovateľný prvok. Precízne vypracované grafické stvárnenie v stmavenom vnútri predných svetlometov s brúsenými povrchmi zvýrazňuje luxusný dizajn so zameraním na výkonnosť. Spodný otvor na prívod vzduchu vizuálne ešte viac rozširuje prednú časť. Športový predok vozidla završujú mohutné charakteristické prelisy na kapote motora.
Kompaktná kabína so siluetou typu fastback a veľké zadné výklopné dvere umožňujú dizajnové stvárnenie nízko položenej a zaoblenej zadnej časti vozidla s aktívnym vysúvateľným spojlerom. Precízne vypracované detaily ozdobného prvku blatníka kolesa vytvárajú pôsobivý kontrast k čistým a plným plochám. Mohutné plecia vytvárajú na vozidle dokonalú rovnováhu medzi elegantným a športovým vzhľadom. Do dizajnu zadnej časti sú precízne zakomponované ploché, horizontálne prepojené zadné svietidlá s LED s jasným a precíznym grafickým stvárnením. Tmavé zadné svietidlá s LED sú vďaka trojrozmernému svetelnému znaku s tromi svetelnými bodmi v dokonalej symbióze s prednými svetlometmi. Sériovo sú vybavené funkciou postupného rozsvecovania smeroviek, ako aj animáciou funkcie pozdravenia/rozlúčenia. Expresívny zadný difúzor s formálne integrovanými dvojitými koncovkami výfuku je zavŕšením dynamického dizajnu zadnej časti.
Dizajn interiéru: „hyperanalógová“ kombinácia analógového a digitálneho sveta
Dizajn interiéru nového vozidla AMG GT stavia na génoch vysokovýkonného športového vozidla z dielne AMG, ktoré boli rafinovaným spôsobom prenesené do digitálneho sveta a dôsledne zdokonalené. Materiály, spracovanie a dôraz na detail v interiéri podčiarkujú luxusné ambície vozidla. Dizajn kokpitu až po centrálny displej na stredovej konzole je pritom zacielený na vodiča a presviedča harmonickým celkovým dojmom. Plne digitálny združený prístroj je integrovaný do trojrozmerného priezoru.
Vysoká miera využiteľnosti pri každodennom používaní a veľa miesta v interiéri vďaka novej koncepcii rozmerov
Voliteľná koncepcia rozmerov s konfiguráciou sedadiel 2+2 ponúka lepší pocit z priestoru a veľa miesta v interiéri. Zadné sedadlá zvyšujú praktickosť pri každodennom používaní a sú vhodné pre osoby s telesnou výškou do 1,5 metra. Veľká zadná výklopná kapota EASY PACK s funkciou BEZDOTYKOVEJ OBSLUHY uľahčuje nakladanie a vykladanie. V prípade potreby možno batožinový priestor výrazne zväčšiť sklopením delených sklápateľných operadiel zadných sedadiel.
Stredová konzola s dotykovým displejom orientovaným na výšku
Stredová konzola plynulo prechádza do dolnej časti prístrojovej dosky. Funkčným a vizuálnym centrom je 11,9-palcový multimediálny dotykový displej. Orientácia na výšku poskytuje významné výhody, najmä v súvislosti s navigáciou, a z ergonomického hľadiska ponúka viac voľného priestoru. Brilantné zobrazenia na LCD obrazovkách uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií. Displej vodiča a centrálny displej sú komplexne zladené. Vzhľad združeného prístroja možno prispôsobiť pomocou individuálne voliteľných hlavných zobrazení. Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) sa ovláda intuitívne a je učenlivý. Ponúka rozsiahle obsahy, ktoré sú špecifické pre AMG, s piatimi štýlmi zobrazovania. Exkluzívne položky ponuky ako AMG Performance alebo AMG TRACK PACE zdôrazňujú športové zameranie.
V ponuke AMG Performance môže vodič jedným klepnutím prsta na rôzne ikony vyvolať početné údaje: od výkonu, krútiaceho momentu alebo priečneho zrýchlenia cez rozdeľovanie sily náhonu na všetky kolesá až po aktuálny stav vozidla vrátane tlaku v pneumatikách a teplôt kvapalín. Vodič môže odčítať aj údaje o uhloch natočenia kolies na prednej a zadnej náprave či tlaku oleja v systéme aktívnej stabilizácie nakláňania. Pomocou kapacitných tlačidiel na ovládacej lište pod centrálnym displejom si vodič môže vybrať rozličné funkcie ako hlasitosť médií, asistenčné systémy, funkcie vozidla či vhodný jazdný režim, a to od režimu Komfort až po režim PRETEKY.
Projekčný displej (na želanie) trojrozmerne zobrazuje relevantné informácie a akcie v rámci reálnej jazdnej situácie, ako aj v reálnom prostredí. Aj tu si možno vybrať z viacerých štýlových variantov. V závislosti od výbavy alebo osobného vkusu obklopí náladové osvetlenie exkluzívny interiér 64 rozličnými farbami. Štýl zobrazovania Decentný je prepojený s náladovým svetlom. Na výber je tu k dispozícii dokopy sedem farieb pozadia, pričom každá je priradená k niektorej zo 64 farieb. Medzi nimi sú aj dve exkluzívne farby pozadia AMG.
Športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy
Jedným z mnohých zaujímavých prvkov interiéru je skulpturálny dizajn sériových, elektricky nastaviteľných športových sedadiel AMG s integrovanými opierkami hlavy. Dokonalá ergonómia, ako aj progresívne vzory švov a preštepovania dotvárajú symbiózu špičkovej techniky, výkonnosti a luxusu. Veľký výber rozličných poťahov odráža rozsah ponuky čalúnení, od komfortných až so zameraním na výkonnosť. Aj jednofarebná a dvojfarebná koža napa patrí k možnostiam výberu, rovnako tak aj ušľachtilá koža napa MANUFAKTUR s kosoštvorcovým prešívaním, , alebo športová kombinácia kože napa a mikrovlákna MICROCUT a kontrastných ozdobných švov v žltej alebo červenej farbe. Na želanie sa nafukovacie vzduchové vankúše vo viackrivkových sedadlách pre vodiča a spolujazdca, ako aj tri masážne programy, postarajú o vynikajúci komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Balík ENERGIZING plus okrem iného spája funkcie sedadla, ako je masáž, a rôzne svetelné atmosféry do povzbudzujúcich alebo uvoľňujúcich komfortných programov.
Už sériové športové sedadlá okrem výrazného komfortu ponúkajú aj veľmi dobrú bočnú oporu. Ešte športovejšie sú sedadlá AMG Performance (na želanie). Aj tieto sedadlá sú vybavené integrovanými opierkami hlavy a vetracími otvormi v operadlách. Bočnice voliteľných viackrivkových sedadiel sa v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEKY automaticky zúžia, a tým vo všetkých situáciách zaručujú optimálnu bočnú oporu.
Volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien
Tri zaoblené zdvojené ramená sériového volantu AMG Performance kombinujú pevnosť s nízkou hmotnosťou. Dolu sploštený veniec volantu potiahnutý kožou napa alebo kombináciou kože napa a mikrovlákna MICROCUT je v rámci sériovej výbavy vyhrievaný. Okrem toho sa v ňom nachádza snímacia rohož, ktorá detekuje ruky na volante. Keď vodič na určitý čas pustí volant, spustí sa séria výstražných signálov, ktorá pri ďalšej nečinnosti vodiča aktivuje asistenta núdzového zastavenia.
Obe sériové tlačidlá AMG na volante presviedčajú intuitívnou obsluhou, brilantnými, farebnými LCD displejmi a modernými ikonami. Pomocou nich možno ovládať dôležité jazdné funkcie a jazdné programy. Zvolené nastavenie sa zobrazuje na displeji, ktorý je priamo integrovaný do príslušného tlačidla. Pomocou hliníkových radiacich páčok vľavo a vpravo za vencom volantu možno presne a rýchlo ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.
Holá karoséria: ľahká kompozitná hliníková konštrukcia
Inteligentná kombinácia materiálov z hliníka, ocele, horčíka a vláknového kompozitu umožňuje najvyššiu možnú tuhosť pri nízkej hmotnosti. Optimalizované prierezy materiálov a prepracované tvary konštrukčných dielov vytvárajú priestor pre požadované komfortné prvky a prvky bezpečnostnej výbavy, zložitú techniku a veľký objem batožinového priestoru. K ďalším cielene zavedeným opatreniam okrem iného patrí aj hliníkový tlačný panel na spodku karosérie, ako aj funkčne integrované výstuhy v prednej a zadnej časti vozidla. Aj nosník prístrojov z horčíka a mostík zámku z vláknového kompozitu s kombináciou sklených vlákien a uhlíkových vlákien preukazujú snahu inžinierov o čo najlepšiu kombináciu materiálov.
Aktívna aerodynamika pre vyrovnanú rovnováhu a vysokú efektívnosť
Podstatný dôraz sa pri vývoji nového vozidla AMG GT kládol na vysokú aerodynamickú efektívnosť, konkrétne na dokonale vyvážený pomer medzi nízkym odporom vzduchu a obmedzeným vztlakom. V tomto ohľade profituje športové kupé z rozsiahlej ponuky aktívnych aerodynamických prvkov v prednej a zadnej časti vozidla. Všetky prvky s optimalizovaným obtekaním sú plne integrované do dizajnu exteriéru. Aerodynamika vozidla AMG GT spĺňa komplexné požiadavky na jazdnú stabilitu, odpor vzduchu, chladenie a hluk vetra. Vďaka vyváženej aerodynamickej rovnováhe možno kritické jazdné situácie potlačiť, a to napríklad počas náhlych vyhýbacích manévrov pri vysokej rýchlosti.
Technicky zaujímavým prvkom pri aerodynamickom vývoji je dvojdielny, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL. Prvý diel pracuje so zvislými lamelami, ktoré sú ukryté za dolným otvorom na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka. Druhý diel sa nachádza za horným otvorom na prívod vzduchu a má horizontálne lamely. Za normálnych okolností sú všetky lamely zatvorené. Táto poloha znižuje odpor vzduchu a umožňuje cielené vedenie vzduchu smerom k spodku karosérie. Ešte viac sa tak znižuje vztlak v oblasti prednej nápravy. Keď sa dosiahnu určité teploty na vopred určených komponentoch a dopyt po chladení je mimoriadne vysoký, lamely sa otvoria (druhý systém až od rýchlosti 180 km/h) a umožnia maximálne prúdenie chladiaceho vzduchu k výmenníkom tepla.
Ďalším aktívnym komponentom je vysúvateľný zadný spojler, ktorý je súvisle integrovaný vo veku batožinového priestoru. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu začleňuje rýchlosť jazdy, zrýchlenie v pozdĺžnom a priečnom smere, ako aj rýchlosť pri riadení. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov, čím sa optimalizuje jazdná stabilita, alebo sa znižuje odpor vzduchu.
K lepším jazdným vlastnostiam prispieva aj aktívny aerodynamický prvok, ktorý sa ukrýva pred motorom na spodku karosérie. Tento približne dva kilogramy vážiaci profil z uhlíkových vlákien je exkluzívnym výsledkom vývoja AMG a je chránený patentmi. Reaguje na zvolenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti nad 80 km/h sa automaticky vysunie približne o 40 milimetrov smerom nadol. Vzniká pritom takzvaný Venturiho efekt, ktorý zvýši prítlak vozidla k vozovke a obmedzí vztlak na prednej náprave. Vodič to pozitívne pocíti pri riadení: AMG GT možno v zákrutách ovládať ešte presnejšie a ešte stabilnejšie drží jazdnú stopu.
Na želanie je k dispozícii aj aerodynamický balík. Vpredu sú jeho súčasťou prídavné krídelká na krajných otvoroch na prívod vzduchu a podbehoch kolies. Vzadu je prúdenie vzduchu optimalizované pomocou bočných krídeliek, ako aj väčšieho nadstavca difúzora a pevne stojacim zadným krídlom. Aerodynamický balík celkovo znižuje vztlak na prednej náprave a zvyšuje prítlak na zadnej náprave.
Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo s dvomi dvojprúdovými turbodúchadlami
V čase uvedenia na trh bude nový model AMG GT k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch 4,0-litrového motora AMG V8 biturbo. Hnacie agregáty sa montujú s využitím čisto ručnej práce podľa princípu „Jeden človek, jeden motor“ v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu. Hnací agregát vo vrcholovom modeli GT 63 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 319 g/km)[2] dosahuje výkon 430 kW (585 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm v širokom spektre otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 315 km/h. Vo verzii GT 55 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 14,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 319 g/km) vyvinie agregát V8 výkon 350 kW (476 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je dosiahnutá pri 295 km/h.
Pre použitie v AMG GT bol hnací agregát vybavený novou olejovou vaňou, nanovo umiestnenými chladičmi plniaceho vzduchu, ako aj aktívnym odvzdušnením kľukovej skrine. Nasávacie a výfukové kanály boli pre ešte efektívnejšiu výmenu plynov optimalizované a vedenie spalín pre skriňu katalyzátora a filter pevných častíc spalín benzínu bolo zväčšené. Vývojári dosiahli vyšší výkon modelu AMG GT 63 4MATIC+ v prvom rade vyšším plniacim tlakom a väčšou priepustnosťou vzduchu, ako aj upraveným softvérom motora. Celkovo nadchne osemvalec mimoriadnym priebehom výkonu so silným ťahom v celom rozsahu otáčok, spojeným s maximálnou efektívnosťou na dosiahnutie nízkej spotreby a nízkych emisií.
Digitálna a inteligentná manufaktúrna výroba: „Jeden človek, jeden motor“
Motor sa montuje výlučne ručne. V prevádzke na výrobu motorov AMG v Affalterbachu je princíp „Jeden človek, jeden motor“ prepojený s výrobnými postupmi priemyslu 4.0. Tá je navrhnutá podľa moderných poznatkov o ergonómii, obehu tovarov, zabezpečení kvality, trvalej udržateľnosti a efektívnosti. Inteligentná výroba sa vyznačuje maximálnou flexibilitou, transparentnosťou a vysokou efektívnosťou. Prostredníctvom digitálnych technológii pritom zabezpečuje a zvyšuje kvalitu motorov, ako aj výrobných procesov.
Mokrá rozjazdová spojka pre prevodovku
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G v sebe spája emocionálny zážitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preraďovania a je špeciálne nastavená na požiadavky nového vozidla AMG GT. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.
Vyššia trakcia a jazdná stabilita: plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Oba modely V8 sú sériovo vybavené plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém prepája výhody rôznych koncepcií pohonu: plnovariabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje nielen optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych možností. Vodič sa môže spoľahnúť na vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za každých podmienok: na suchej vozovke rovnako ako za mokra alebo na snehu. Prelínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhon na všetky kolesá a späť prebieha kontinuálne na základe sofistikovanej matrice, ktorá inteligentné riadenie integruje do celkovej systémovej architektúry vozidla.
Na variabilné spojenie stáleho náhonu na zadnú nápravu s náhonom na prednú nápravu slúži elektromechanicky regulovaná spojka. Najlepšie možné rozdelenie krútiaceho momentu sa vypočítava priebežne – podľa jazdnej situácie a požiadavky vodiča. Takto možno na novom kupé prechádzať od pohonu s trakčne zameraným náhonom na všetky kolesá s rozdelením sily 50 : 50 medzi prednú a zadnú nápravu, až po pohon s náhonom výlučne na zadné kolesá – plynulo a variabilne. Náhon na všetky kolesá pritom zlepšuje nielen trakciu a priečnu dynamiku, ale aj pozdĺžnu, čím umožňuje ešte dynamickejšie zrýchlenie.
Predná a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies, ako aj hliníkové ramená na oboch nápravách
Nové AMG GT má vpredu nápravu s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, ktoré sú kompletne usporiadané v disku. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia pri minimálnych vplyvoch pohonu na systém riadenia. Na zadnej náprave sú kolesá taktiež vedené priestorovou konštrukciou s piatimi ramenami.
Na zníženie neodpruženej hmotnosti sú všetky ramená podvozka, strmene nápravy a strmene kolies na prednej a zadnej náprave nového vozidla AMG GT vyrobené z kovaného hliníka. Koncepcia nápravy s priestorovým zavesením kolies vedie každé koleso s minimálnymi elastickými pohybmi. Vysoká tuhosť odklonu a zbiehavosti umožňuje nielen vysokú prejazdovú rýchlosť v zákrute, ale sprostredkúva vodičovi aj optimálny kontakt s vozovkou v oblasti hraničnej prejazdovej rýchlosti v zákrutách, ktorá dosahuje vysoké hodnoty. Prejavuje sa to predovšetkým na vynikajúcej priečnej dynamike a jazdnej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ako aj na ľahko ovládateľných odozvách na vonkajšie vplyvy, ako je bočný vietor, zvlnený povrch vozovky či skokové zmeny koeficientu trenia. Mimoriadne priame napojenie tlmiča pruženia na zadnom strmeni kolesa znižuje vibrácie a neželané výkyvy zaťaženia kolesa. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia pri minimálnych vplyvoch náhonu na systém riadenia – taktiež jeden z komfortných prvkov.
Podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania
Súčasťou je aj podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL so stabilizáciou nakláňania. Aktívne hydraulické prvky nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory s torznými tyčami a v zlomku sekundy vyrovnávajú nakláňanie nového modelu AMG GT. Adaptívne tlmiče pruženia sú preto navyše vybavené dvomi hydraulickými prípojkami. Jedna z nich sa nachádza na tlačnej strane tlmiča, druhá prípojka je na ťažnej strane. Spojenie komôr tlmičov na všetkých štyroch kolesách a vedeniach je pritom zabezpečené priamo cez nastavovacie ventily adaptívnych tlmičov.
Inteligentné hydraulické prepojenie štyroch teleskopických vzpier a regulácia tlaku čerpadla a spínacích ventilov umožňujú široký rozsah nastavenia tuhosti pruženia nakláňania v kombinácii s obmedzeným priečnym nakláňaním. Obrazne povedané, každá torzná tyč môže mať vlastné automatické nastavenie – od nulového až po tuhé. Pri každodennom jazdení to zvyšuje komfort, pretože aj jednostranne sa vyskytujúce nerovnosti sa individuálne kompenzujú. Hydraulika pri dynamickom prejazde zákrut navyše aktívne obmedzuje zníženie odklonu. Výsledkom je vysoká tuhosť odklonu kolies, vďaka ktorej kupé veľmi precízne zatáča.
Pri jazde v priamom smere sa systém v závislosti od jazdného programu a jazdnej situácie kompletne otvorí. Systém vyhladí jednotlivé prekážky, ktoré by inak spôsobovali nakláňanie. Vodič aj cestujúci majú pocit výrazne komfortnejšej jazdy. Obmedzené nakláňanie pri prejazde zákrutami sa rovnako vypláca v oblasti komfortu aj jazdnej dynamiky. Aj charakteristika jazdných vlastností v rámci jednotlivých jazdných programov tak môže pokrývať ešte väčšie rozpätie medzi komfortnými a športovými vlastnosťami.
Základný princíp podvozka je založený na vzájomnom prepojení tlačných resp. ťažných strán jednotlivých tlmičov vozidla. Tlačný stupeň tlmiča vpredu vľavo je hydraulickým vedením prepojený s ťažným stupňom tlmiča vpredu vpravo. Vedenie prechádzajúce naprieč vozidlom navyše prepája tlačnú stranu zadného ľavého tlmiča, ako aj ťažný stupeň zadného pravého tlmiča. Cez druhý okruh sú analogicky k tomu navzájom prepojené aj ostatné strany komôr tlmičov. Zjednodušené priebehy hydraulických vedení majú tvar písmena H.
Okrem prepojenia tlmičov sú v systéme použité ďalšie konštrukčné diely, ktoré sú dôležité pre túto funkciu. Ťažné a tlačné strany tlmičov sú navzájom priamo prepojené cez elektricky ovládateľný 2/2-cestný ventil, ktorý má názov Comfort Valve. Na všetkých tlačných stranách tlmičov je navyše namontovaný jeden akumulátor tlaku. Oba okruhy sú okrem toho prepojené s centrálnym čerpadlom. To umožňuje nastavenie hydraulického systémového tlaku v oboch okruhoch. Prepojenie čerpadla a okruhov zabezpečujú 2/2-cestné ventily. Na monitorovanie systémového tlaku v príslušných vedeniach sú za ventilmi integrované snímače tlaku. Systémový tlak možno zvoliť bez obmedzení a tým aj veľkosť generovanej opory náklonu. Pritom platí: čím vyšší je systémový tlak, tým vyššia je očakávaná tuhosť pri nakláňaní.
Systém pracuje veľmi efektívne, pretože využíva dostupnú pohybovú energiu vozidla na pozitívne ovplyvňovanie správania pri nakláňaní. Hydraulika podvozka so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL napája aj systém zdvíhania prednej nápravy, ktorý sa dodáva na želanie. V prípade potreby sa predná časť vozidla zdvihne o 30 milimetrov, čím sa napríklad uľahčí vjazd do podzemných garáží alebo prejazd cez spomaľovacie prahy. Systém zdvíhania sa ovláda na multimediálnom centrálnom displeji alebo pomocou tlačidiel AMG na volante. Príslušná ponuka sa otvorí po stlačení plochy so symbolom vozidla na ovládacej lište. Týmto spôsobom je okrem iného možné ukladať údaje o polohe prostredníctvom technológie GPS, vďaka čomu sa predná časť vozidla pri ďalšom prechádzaní príslušnými miestami automaticky zdvihne.
Zverný diferenciál zadnej nápravy na optimalizovanú jazdnú stabilitu
Sériovo je nové AMG GT vybavené elektronicky ovládaným zverným diferenciálom zadnej nápravy, ktorý vo všetkých jazdných situáciách zaručuje vynikajúcu trakciu a najvyššiu mieru bezpečnosti jazdy. Zdokonaľuje sa nielen trakcia hnacích kolies na zadnej náprave. Zvyšujú sa aj rýchlosti prejazdu zákrutami v hraničnej oblasti možností vozidla. Okrem toho sa optimalizuje jazdná stabilita pri zmene jazdného pruhu vo vysokej rýchlosti. Systém pracuje v trakčnom a v deceleračnom režime s variabilnou zvernosťou a je dokonale nastavený na rozličné jazdné situácie a hodnoty trenia vozovky.
Aktívne riadenie zadnej nápravy: spája agilnosť a stabilitu
Okrem toho je nové AMG GT sériovo vybavené aktívnym riadením zadnej nápravy (HAL). V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (nad 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti – vlastnosti, ktoré sú bez riadenia zadnej nápravy protikladmi. Ďalšími výhodami sú ľahšia ovládateľnosť v hraničnej oblasti možností vozidla, ako aj menej výrazné pohyby volantom, pretože prevod riadenia predných kolies je priamejší.
Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava s ľahkými brzdovými kotúčmi
Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a precíznu dávkovateľnosť. Presviedča krátkymi brzdnými dráhami, citlivou odozvou a vysokou stabilitou aj pri extrémnom namáhaní. Brzdové kotúče z kompozitného materiálu sú mimoriadne ľahké: znížená neodpružená hmotnosť sa pozitívne prejavuje na dynamike jazdy aj reakciách pri zatáčaní. Brzdový kotúč z liatej ocele a stredová časť brzdového kotúča (unášač) z hliníka sú teraz spojené špeciálnymi kolíkmi a nie skrutkami, ako doteraz. Táto konštrukcia šetrí miesto, ktoré sa využíva na ešte lepšie chladenie bŕzd. Nová je aj smerová perforácia: okrem úspory hmotnosti a lepšieho odvádzania tepla sa toto riešenie vyznačuje rýchlejšou odozvou na mokrej vozovke, ako aj lepším čistením povrchu po brzdeniach.
Šesť jazdných programov a DYNAMIKA AMG: od komfortných až po dynamické
Šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a PRETEKY – umožňuje široké rozpätie charakteru vozidla – od komfortného až po dynamický. Jednotlivé jazdné programy poskytujú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rozličným jazdným podmienkam. V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT sú modely AMG GT vybavené aj DYNAMIKOU AMG. Táto integrovaná regulácia dynamiky jazdy rozširuje stabilizujúce funkcie ESP® o agilizujúce zásahy do regulácie náhonu na všetky kolesá, do krivky závislosti riadenia a do prídavných funkcií ESP®. Napríklad: krátky zásah brzdy zadného kolesa na vnútornej strane zákruty, ktorý sa iniciuje počas dynamického prejazdu zákruty, vyvolá definovaný zatáčavý moment okolo zvislej osi s cieľom dosiahnuť spontánne a precízne zatočenie vozidla. Rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku.
AMG TRACK PACE: záznamník dát pre využitie na pretekárskej trati
AMG TRACK PACE je súčasťou sériovej výbavy. Softvér je súčasťou infotainmentu MBUX a počas jazdy na určenej trati desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 dát, ktoré sú špecifické pre dané vozidlo (napríklad rýchlosť, zrýchlenie, uhol natočenia kolies a stlačenie brzdového pedála). Na obrazovke Telemetria možno priamo zobraziť 40 parametrov, z nich až štyri súčasne.
To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky na multimediálnom displeji, projekčnom displeji a na združenom prístroji, ako aj dodatočné tréningové a analytické nástroje. Navigácia na projekčnom displeji ukazuje uhol zákruty a brzdné body, čím pomáha sledovať najlepšiu jazdnú stopu. Funkcia rozšírenej reality systému MBUX okrem toho umožňuje zobrazenie jazdnej stopy z uloženého záznamu na multimediálnom displeji. Vodič tak môže zlepšovať svoj spôsob jazdenia ako s virtuálnym inštruktorom. Merať a ukladať možno aj hodnoty zrýchlenia a spomalenia.
Program výbavy: veľká rozmanitosť pre individuálny prejav
Prvky výbavy a množstvo doplnkov ponúka široké spektrum prispôsobenia najrozmanitejším želaniam zákazníkov – od športovo dynamických až po luxusne elegantné. Sem patrí jedenásť farieb laku a osem nových dizajnov diskov. Na ďalšie zvýraznenie vzhľadu smerom k elegancii alebo dynamike je na výber päť balíkov dizajnu exteriéru. Modely AMG GT 55 4MATIC+ a AMG GT 63 4MATIC+ sériovo jazdia na 20-palcových diskoch AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom. Na želanie sú k dispozícii aj alternatívy v 21-palcovom formáte.
Asistenčné jazdné systémy: inteligentní pomocníci v pozadí
Pomocou množstva snímačov, kamier a radarov asistenčné jazdné systémy sledujú premávku a okolie nového kupé. V prípade potreby dokážu inteligentní pomocníci zasiahnuť v zlomku sekundy. Vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených systémov – v každodenných situáciách napríklad prostredníctvom regulácie odstupu, riadenia a zmeny jazdného pruhu. V prípade hroziaceho nebezpečenstva systémy primerane situácii pomáhajú reagovať na hroziacu kolíziu. Spôsob fungovania systémov sa zobrazuje prostredníctvom novej koncepcie zobrazovania na združenom prístroji.
Zobrazenie asistentov na združenom prístroji znázorňuje fungovanie asistenčných jazdných systémov zrozumiteľne a transparentne na celej obrazovke. Vodič tu rozpozná vozidlo, jazdné pruhy, vodorovné značenia jazdného pruhu a ďalších účastníkov cestnej premávky ako osobné motorové vozidlá, nákladné motorové vozidlá a jednostopové vozidlá. Na základe tohto zobrazenia okolia sa vizualizuje stav systému a spôsob fungovania asistentov. Zobrazenie asistencie s novou animáciou sa zakladá na trojrozmernej scéne, ktorá sa vytvára v reálnom čase. Toto vysokohodnotné a dynamické znázornenie sprehľadňuje spôsob fungovania asistenčných jazdných systémov v rámci jazdného zážitku s rozšírenou realitou.
K dispozícii sú početné služby konektivity
Infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) umožňuje využívanie množstva digitálnych služieb Mercedes me connect. Medzi výhody patrí integrácia chytrého telefónu Apple CarPlay a Android Auto, zariadenie na hlasitý hovor prostredníctvom pripojenia cez rozhranie Bluetooth a digitálne rádio (DAB a DAB+). V kombinácii so systémom MBUX majú zákazníci prístup k službám konektivity, ako sú Aktuálne informácie o premávke. So službami Mercedes me connect je nové AMG GT celkovo inteligentnejšie: pred jazdou a po jazde, prípadne počas nej možno využívať ďalšie funkcie. Na to je len potrebné, aby bolo kupé na portáli Mercedes me prepojené s účtom Mercedes me a aby boli akceptované podmienky používania. Vďaka navigácii s aktuálnymi informáciami o premávke a Komunikácii automobilu s okolím budú mať zákazníčky a zákazníci počas jazdy k dispozícii aktuálne dopravné údaje. Tak dokážu efektívne obísť dopravné zápchy a ušetriť cenný čas. Prostredníctvom Komunikácie automobilu s okolím si prepojené vozidlá vymieňajú informácie o dopravných udalostiach.
Technické údaje
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ kupé
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 8/V | ||
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 | |
Menovitý výkon | kW/k | 430/585 | |
pri otáčkach | ot./min | 5 500 - 6 500 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 800 | |
pri otáčkach | ot./min | 2 500 - 5 000 | |
Kompresný pomer | 8,6 | ||
Príprava zmesi | Mikroprocesorom riadené vstrekovanie benzínu, preplňovanie dvoma turbodúchadlami | ||
Prenos sily | |||
Pohon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ | ||
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Spiatočka | 4,80 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou brzdového momentu, skrutkovými pružinami a adaptívne nastaviteľným tlmením | ||
Zadná náprava | Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou brzdového momentu, skrutkovými pružinami a adaptívne nastaviteľným tlmením | ||
Brzdová sústava | Hydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu 390-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu 360-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním, dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | ||
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (14,4 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia, riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia do 2,5° | ||
Disky | vpredu: 10,5Jx20 ET42; vzadu: 11Jx20 ET33 | ||
Pneumatiky | vpredu: 295/35 ZR 20; vzadu: 305/35 ZR 20 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 700 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 683/1 686 | |
Dĺžka/výška/šírka | mm | 4 728/1 354/1 984 | |
Priemer otáčania | m | 12,5 | |
Objem batožinového priestoru | l | 321 – 675 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 1 970 | |
Zaťaženie | kg | 190 - 350 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 70/10 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sek. | 3,2 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 315 | |
Kombinovaná spotreba paliva WLTP1 | l/100 km | 14,1 | |
Kombinované emisie CO2 WLTP1 | g/km | 319 | |
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
Technické údaje
Mercedes-AMG GT 55 4MATIC+ kupé
Motor | |||
Počet/usporiadanie valcov | 8/V | ||
Zdvihový objem | cm3 | 3 982 | |
Menovitý výkon | kW/k | 350/476 | |
pri otáčkach | ot./min | 5 500 - 6 500 | |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 700 | |
pri otáčkach | ot./min | 2 250 - 4 500 | |
Kompresný pomer | 8,6 | ||
Príprava zmesi | Mikroprocesorom riadené vstrekovanie benzínu, preplňovanie dvoma turbodúchadlami | ||
Prenos sily | |||
Pohon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ | ||
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) | ||
Prevodové pomery | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. prevodový stupeň | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Spiatočka | 4,80 | ||
Podvozok | |||
Predná náprava | Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou brzdového momentu, skrutkovými pružinami a adaptívne nastaviteľným tlmením | ||
Zadná náprava | Podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, hliníkovými zaveseniami s dvomi priečnymi ramenami, podperou brzdového momentu, skrutkovými pružinami a adaptívne nastaviteľným tlmením | ||
Brzdová sústava | Hydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu 390-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu 360-milimetrové brzdové kotúče z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním, dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP® | ||
Riadenie | Elektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (14,4 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia, riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia do 2,5° | ||
Disky | vpredu: 10,5Jx20 ET42; vzadu: 11Jx20 ET33 | ||
Pneumatiky | vpredu: 295/35 ZR 20; vzadu: 305/35 ZR 20 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 700 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 683/1 686 | |
Dĺžka/výška/šírka | mm | 4 728/1 354/1 984 | |
Priemer otáčania | m | 12,5 | |
Objem batožinového priestoru | l | 321 – 675 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 1 970 | |
Zaťaženie | kg | 190 - 350 | |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | l | 70/10 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | sek. | 3,9 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 295 | |
Kombinovaná spotreba paliva WLTP1 | l/100 km | 14,1 | |
Kombinované emisie CO2 WLTP1 | g/km | 319 | |
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.