CONCEPT AMG GT XX – nová dimenzia výkonnosti

25. 6. 2025

Affalterbach. Výkonnosť budúcnosti sa stáva skutočnosťou – vďaka špičkovej technológii, výnimočnej kompetencii v oblasti vytrvalosti, extrémne rýchlemu nabíjaniu a vysoko emocionálnemu dizajnu.

  • Pokrokový technologický program ponúka pohľad na prvú sériovú vysokovýkonnú architektúru AMG.EA 
  • Revolučná koncepcia pohonu s tromi motormi s axiálnym tokom poskytuje špičkový výkon viac ako 1 000 kW (> 1 360 k)
  • Prelomový vysokovoltový akumulátor s cylindrickými článkami s priamym chladením zabezpečuje výnimočne trvalý výkon na ceste aj pri nabíjacom stojane 
  • Tento nosič technológie dokáže za približne päť minút dobiť energiu na cca 400 kilometrov[1] – to zodpovedá trase z Affalterbachu do Spa-Francorchamps
  • Štvordverové kupé plné inovácií zvnútra aj zvonka

Štúdia CONCEPT AMG GT XX je pokrokový technologický program, ktorý ponúka pôsobivý pohľad na budúce štvordverové sériové športové vozidlo z dielne Mercedes-AMG. Značka z Affalterbachu prostredníctvom troch motorov s axiálnym tokom a kompletne nanovo vyvinutého vysokovýkonného akumulátora predstavuje revolučnú koncepciu pohonu, ktorá otvára novú dimenziu výkonnosti. V pláne je tiež neskoršie sériové použitie mnohých technických riešení v rámci vysokovýkonnej elektrickej architektúry AMG (AMG.EA).  

„Najlepší odborníci z našich celosvetových vývojárskych oddelení prispeli svojím rozsiahlym know-how – počnúc prevádzkami Mercedes‑Benz v Sindelfingene a Untertürkheime cez prevádzky Mercedes‑AMG v Affalterbachu a YASA v Anglicku až po našich odborníkov na systémy pohonu Formuly 1 z tímu Mercedes‑AMG High Performance Powertrains v Brixworthe. Spoločne vyvinuli štúdiu CONCEPT AMG GT XX a ponúkajú pohľad na výnimočnú technológiu pohonu a budúcnosť športového výkonu. Technologický program posunie hranice možného ešte ďalej a vydá sa novým smerom. CONCEPT AMG GT XX s tromi motormi s axiálnym tokom pozdvihuje športový výkon a vytrvalosť na úplne novú úroveň.“ 

Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG. Technický riaditeľ, vývoj a nákup

„V podobe štúdie CONCEPT AMG GT XX vytvárame ďalší míľnik v histórii značky AMG: vydávame sa do novej dimenzie športového výkonu. Prinášame prelomovú technológiu, ktorá nanovo definuje vysoký výkon. A to najlepšie: vozidlo je v každom ohľade pravým vozidlom AMG. Srdcom vozidla AMG bol vždy motor. Ostane to tak aj pri našej vlastnej elektrickej architektúre: s naším špičkovým motorom s axiálnym tokom prinášame do vozidla revolučný nový pohon, ktorému sa sotva niečo vyrovná v hustote výkonu, hmotnosti a usporiadania. S tým súvisí aj od základu nanovo vyvinutý akumulátor, ktorý umožňuje doteraz nevídanú výkonnosť a výdrž.“

Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH, vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach

„Štúdiou CONCEPT AMG GT XX sa nám podarilo preniesť túto víziu do budúcnosti. Športové vozidlá boli odjakživa ikonami našej značky – vzbudzujú veľké emócie a predstavujú jedinečné okamihy v našej histórii. To je to, čo robí ich dizajnovanie takým výnimočným. Ikony ako 300 SL a legendárne strieborné šípy sú emocionálnym srdcom našej značky – rovnako ako GT a AMG ONE. Vytvoriť takéto majstrovské diela znamená vytvoriť čosi výnimočné – od C111 cez Vision One‑Eleven až po budúcnosť sériovej výroby. Najnovšie vozidlo CONCEPT AMG GT XX je zmyselným stelesnením „vzrušujúceho“ aspektu našej filozofie dizajnu zmyselnej čistoty.“

Gorden Wagener, šéfdizajnér skupiny Mercedes-Benz Group AG

 

Revolučné hnacie ústrojenstvo: vysokovýkonný motor s axiálnym tokom a moderná technika akumulátorov

Počas takmer 60-ročnej histórie značky z portfólia Mercedes-Benz zameranej na vysokovýkonné a športové vozidlá bol pohon vždy srdcom vozidla. Odborníci z Affalterbachu prostredníctvom štúdie CONCEPT AMG GT XX pokračujú v tejto tradícii a spolu s inovatívnym motorom s axiálnym tokom zavádzajú revolučnú technológiu pohonu. 

Technologický základ bol najprv vyvinutý odborníkom na elektromotory spoločnosťou YASA z Anglicka, ktorá je 100-percentnou dcérskou spoločnosťou Mercedes-Benz AG. Značka Mercedes-AMG v spolupráci so spoločnosťou YASA pozdvihla túto koncepciu na úplne nový výkonový stupeň, aby ju bolo možné použiť v štúdii CONCEPT AMG GT XX a neskôr aj v sériovej výrobe. Odborníci z Affalterbachu navyše vyvinuli softvér pre prevádzkovú stratégiu, v rámci ktorej sa v tomto nosiči technológie optimálne využíva vysoká výkonnosť motorov. Inovatívne elektromotory kombinujú najvyšší výkon s minimálnymi konštrukčnými rozmermi a v roku 2026 sa dostanú do sériovej výroby. 

Vďaka špičkovému výkonu prevyšujúcemu 1 000 kW dokáže štúdia CONCEPT AMG GT XX dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 360 km/h. V súhre s novým vysokovýkonným akumulátorom určujú tri motory s axiálnym tokom úplne nové štandardy, predovšetkým v oblasti trvalého výkonu. CONCEPT AMG GT XX sa tak dokáže opakovane pohybovať na hranici svojich možností a ponúka novú úroveň kontinuálneho výkonu, ktorý bol vo svete elektrickej mobility takmer nemysliteľný – až doteraz. Teplota akumulátora je v optimálnom rozsahu aj pri intenzívnom jazdení. Tento optimálny teplotný rozsah okrem výkonu na ceste umožňuje aj extrémne rýchle nabíjanie. Štúdiu vozidla pritom možno dobiť energiou na približne 400 kilometrov (WLTP) v priebehu asi piatich minút[2]. Tento dojazd zodpovedá približne trase z Affalterbachu po okruh v Spa-Francorchamps. Po zastávke na nabíjanie dokáže vozidlo okamžite poskytovať plný výkon, čo je doteraz nevídaná schopnosť. 

 

Výrazné výhody v súvislosti s charakterom výkonu, hmotnosťou a konštrukčným priestorom 

Motory s axiálnym tokom prinášajú množstvo výhod: sú výrazne kompaktnejšie, ľahšie a predovšetkým výkonnejšie ako konvenčné elektromotory (motory s radiálnym tokom). Preto je hustota výkonu motorov s axiálnym tokom približne trikrát vyššia ako u bežných elektromotorov. Inovatívne motory sú pritom o asi dve tretiny ľahšie a súčasne vyžadujú len tretinu konštrukčného priestoru. Tento kompaktný dizajn motora tak dodáva väčšiu slobodu pri návrhu celkového riešenia hnacieho ústrojenstva. Inovatívny pohon v porovnaní s bežnými elektromotormi presviedča výrazne vyšším trvalým výkonom a vyšším krútiacim momentom. To umožňuje jazdné výkony na najvyššej úrovni, ktoré možno veľmi často dosiahnuť opakovane za sebou. 

Spôsob fungovania: v motore s axiálnym tokom prebieha elektromagnetický tok rovnobežne s osou otáčania motora. V konvenčnom elektromotore sa tento elektromagnetický tok zasa pohybuje kolmo na os otáčania. Veľké konštrukčné diely sú pri motore s axiálnym tokom vyhotovené ako úzke kotúče: stator pritom zľava a sprava sendvičovo obklopujú dva rotory. Takéto usporiadanie statora a rotorov umožňuje optimálny prenos sily na rotory prostredníctvom elektrického poľa vytvoreného statorom. V štúdii CONCEPT AMG GT XX má táto kombinácia na prednej náprave šírku len necelých deväť centimetrov, šírka každého z dvoch motorov na zadnej náprave je dokonca len približne osem centimetrov.

 

Presvedčivá sila: špičkový výkon prevyšujúci 1 000 kW

V štúdii CONCEPT AMG GT XX sú zárukou výnimočného celkového výkonu hneď tri z týchto inovatívnych elektromotorov: k dispozícii je špičkový výkon viac ako 1 000 kW (> 1 360 k). Motory sú pritom na každej náprave zabudované do vysokovýkonnej jednotky elektrického pohonu (HP.EDU). Jednotka HP.EDU na zadnej náprave obsahuje dva motory s axiálnym tokom, ktoré sú spolu s kompaktnou planétovou prevodovkou a invertorom zabudované do jednej skrine. Motory a prevodovka sú chladené olejom. Na to je potrebná riadiaca jednotka čerpadla s hydraulickými čerpadlami a sacími filtrami. Aj tieto komponenty sú priestorovo úsporne integrované do HP.EDU. 

HP.EDU na prednej náprave okrem motora s axiálnym tokom pozostáva z prevodovky s kolesami s čelným ozubením a invertora. Predný elektrický pohon funguje ako „posilňovací motor“ (Boostermotor). Pripojí sa len vtedy, keď je na prednej náprave potrebný príslušný dodatočný výkon alebo trakcia. Ak predný elektromotor nie je potrebný, odpojí ho odpojovacia jednotka (DCU – Disconnect Unit). Na dosiahnutie optimálnej výkonnosti pri zrýchľovaní a rekuperácii sa DCU zopne. Pri ustálenej jazde, malom zaťažení a jazde zotrvačnosťou sa opäť odpojí, čím sa obmedzia zbytočné straty v dôsledku vlečenia a zvýši sa efektívnosť. 

 

Inovatívne procesy výroby motora s axiálnym tokom

Motor s axiálnym tokom sa vyrába v závode Mercedes‑Benz Berlín-Marienfelde. Tento výrobný závod je už niekoľko desaťročí dôležitou súčasťou globálneho združenia výrobcov hnacieho ústrojenstva Mercedes‑Benz a zodpovedá za výrobu rôznych komponentov náhonu. Výroba motorov s axiálnym tokom v Marienfelde zahŕňa približne 100 výrobných procesov. Približne 65 z týchto procesov sú novinkou pre značku Mercedes-Benz, z toho 35 procesov je svetovou novinkou. Okrem iného bola napríklad vytvorená kombinácia nových foriem laserovej technológie, inovatívnych procesov spájania a umelej inteligencie. Väčšina týchto nových výrobných procesov bola vyvinutá interne spoločnosťou Mercedes‑Benz a výsledkom inovácií je viac ako 30 prihlášok patentov. Toto všetko podčiarkuje celosvetovo vedúce postavenie prevádzky v Marienfelde v oblasti inovácií vo výrobnom procese.

 

Inšpirovaný Formulou 1, vyvinutý v Affalterbachu: vysokovýkonný elektrický akumulátor

Vysokovoltový akumulátor štúdie CONCEPT AMG GT XX je výsledkom kompletne nového vývoja. Uplatnili sa pri ňom všetky skúsenosti z vozidla AMG ONE a Formuly 1®, ako aj vedomosti najlepších inžinierov značky Mercedes‑AMG v Affalterbachu a spoločnosti Mercedes‑AMG High Performance Powertrains (HPP) v anglickom meste Brixworth. 

Vysokovýkonný elektrický akumulátor (HP.EB) umožňuje vysoký, viackrát opakovane vyvolateľný výkon, a tým zaručuje výnimočnú celkovú výkonnosť vozidla. K tomu sa pridáva rýchla absorpcia energie a vysoká hustota výkonu. K vysokej výkonnosti systému prispievajú najmä tri aspekty: novovyvinuté články akumulátora, priame chladenie článkov a porovnateľne vysoké napätie. 

 

Novovyvinutý článok akumulátora na splnenie najvyšších nárokov na výkon 

Stredobodom je kompletne nanovo vyvinutý článok akumulátora, ktorý je navrhnutý na maximálny výkon. Štúdia CONCEPT AMG GT XX využíva cylindrické články, ktoré sú nápadne vysoké a úzke. Tento formát prináša výrazné výhody pri chladení článkov: vďaka malému priemeru je vzdialenosť od jadra článku k jeho povrchu mimoriadne malá. Takto možno rýchlo odviesť teplo vznikajúce v čase zaťaženia a každý jednotlivý článok možno udržiavať v optimálnom teplotnom rozsahu. 

Nanovo vyvinuté je aj laserom zvárané hliníkové puzdro článkov. Je ľahšie ako bežne používané oceľové plášte a má výrazne lepšiu elektrickú a tepelnú vodivosť. To so sebou prináša výhody pri cielenom temperovaní článku a v prípade potreby umožňuje rýchlejšie ochladzovanie alebo zohrievanie. 

Články sú vyhotovené s celoplošnými zberačmi. To znamená, že obal článku je celoplošne elektricky a tepelne pripojený na póly. Takto možno výrazne znížiť vnútorný odpor článkov, čo umožňuje najvyššie výkony pri nabíjaní a vybíjaní. Okrem toho sú články s celoplošnými zberačmi mimoriadne robustné a fungujú spoľahlivo aj v náročných situáciách s vysokým zaťažením. 

Ďalšou novinkou je optimalizované prevádzkové okno: články s celoplošnými zberačmi boli vopred podrobne zmerané a otestované s použitím špeciálnych referenčných elektród a snímačov jadrovej teploty. Zozbierané údaje boli implementované do softvéru systému manažmentu akumulátora, čo umožnilo lepšie modelovanie správania článku, a tým aj podstatné zvýšenie výkonu nabíjania pri vyšších teplotách.

V rámci štúdie CONCEPT AMG GT XX sa využíva interne vyvinuté chemické zloženie článkov. Základom je NCMA (nikel/kobalt/mangán/hliník) v katóde, ako aj anóda s obsahom kremíka. Okrem toho ponúka doteraz jedinečnú kombináciu vysokej energetickej hustoty viac ako 300 Wh/kg, resp. 740 Wh/l na úrovni článku, vysoký výkon nabíjania a dlhú životnosť.

V konečnom dôsledku je kombinácia vysokého a úzkeho formátu, hliníkového puzdra, technológie článkov s celoplošnými zberačmi a chemického zloženia NCMA v každom jednom článku akumulátora základom maximálneho výkonu, predovšetkým v rámci trvalého výkonu.

 

Inteligentné priame chladenie článkov akumulátora 

Jednotlivé články sú zlúčené do laserom zváraných plastových modulov. Aj v tomto prípade je stredobodom myšlienka vysokého výkonu. V plastových moduloch je integrované priame chladenie článkov, ktoré zabezpečuje optimálne odvádzanie tepla. Špičkové chladiace médium na báze elektricky nevodivého oleja obteká každý jeden článok a optimálne ho temperuje. Chladiace médium preteká kanálmi chladenia do modulov, ktoré sú navrhnuté na rovnomerné chladenie všetkých článkov. Špeciálny systém vedení zabezpečuje rovnomerné zásobovanie chladiacim olejom. V štúdii CONCEPT AMG GT XX sa používa viac ako 3 000 článkov.

K celkovej výkonnosti prispieva aj vysoké napätie lítiovo-iónového akumulátora energie viac ako 800 voltov. Výhodami vysokého napätia sú nižšia hmotnosť vďaka ľahšiemu zväzku káblov, ako aj vyšší trvalý výkon a kratšie časy nabíjania akumulátora. Výrazne nižšie sú aj straty počas nabíjania cez nabíjací kábel. 

 

Regulácia teploty zabezpečujúca krátke časy nabíjania a dlhú životnosť

V prípade HP.EB je regulácia teploty inteligentne prispôsobená rôznym jazdným situáciám. Zohrievanie na dosiahnutie optimálneho teplotného okna prebieha rýchlo a presne. Maximálny výkon je k dispozícii vo veľkom teplotnom rozsahu.

Prevádzková stratégia je naprogramovaná tak, aby sa z akumulátora mohol získať maximálny výkon, pričom sa úroveň teploty následne zníži priamym chladením. Inteligentný tepelný manažment udržiava prednastavenú hodnotu teploty chladiaceho média v každom module článkov presne tam, kde je to práve potrebné („chladenie na základe dopytu“). Dôsledok: akumulátor energie si zachováva svoju vysokú výkonnosť aj pri dynamickom spôsobe jazdenia, počas ktorého vozidlo často zrýchľuje (akumulátor sa vybíja) a spomaľuje (akumulátor sa nabíja prostredníctvom rekuperácie). Účinné priame chladenie tak v spolupráci s článkom umožňuje vysokú trvalú hustotu výkonu. 

 

Nabíjanie je takmer rovnako rýchle ako tankovanie

Aj nabíjací výkon určuje nové štandardy. A aj v tomto prípade je dôvodom priame chladenie. K tomu sa ešte pridáva optimalizovaný tepelný manažment článkov a vedení počas nabíjania. CONCEPT AMG GT XX dosahuje veľmi vysoký priemerný výkon nabíjania viac ako 850 kW pri 1 000 ampéroch vo veľkom rozsahu krivky nabíjania.

Primerane k nabíjaciemu výkonu vozidla úzko spolupracovala divízia Mercedes-Benz Charging, so spoločnosťou Alpitronic, ktorá je lídrom na európskom trhu v oblasti vysokovýkonného nabíjania. Spoločnosť Alpitronic vyvinula prototyp nabíjacieho stojana. Je to prvý nabíjací stojan, ktorý prenáša takto vysoké hodnoty elektrického prúdu cez štandardný kábel CCS.

Mercedes‑Benz rozšíri infraštruktúru vlastnej nabíjacej siete Mercedes-Benz o ďalšiu generáciu vysokovýkonných nabíjacích stojanov pre budúci sériový model. Zákazníci tak budú profitovať z ohromne rýchleho nabíjania, pričom rozdiel medzi časmi nabíjania a bežného tankovania paliva je len zanedbateľný.

 

Holá karoséria plus obal akumulátora: bezpečnosť ako najvyššia priorita 

Holá karoséria vozidla CONCEPT AMG GT XX je založená na novej architektúre AMG.EA a ide o kompletne novú konštrukciu. Inteligentná kombinácia materiálov z hliníka, ocele a vláknového kompozitu je spojením nízkej hmotnosti a vysokej tuhosti, ktorá je typická pre AMG. Optimalizované prierezy materiálov a tvary konštrukčných dielov šetria priestor pre sofistikovanú techniku a špičkový podvozok.

Vysokovoltový akumulátor je stredovo integrovaný do štruktúry elektrického skejtbordu. Chránený obal akumulátora obklopuje moduly článkov, všetky spínacie konštrukčné diely a systém manažmentu akumulátora (BMS) a je výsledkom vlastného exkluzívneho vývoja AMG. Určené dráhy priečneho zaťaženia spájajú vysokú torznú tuhosť s nízkou hmotnosťou a vytvárajú základ pre vysokú bezpečnosť pri náraze.

Obal akumulátora je súčasťou konštrukcie vozidla a je integrovaný do koncepcie ochrany pri náraze. Akumulátor, vysokovoltové (VV) vedenia a ďalšie vysokovoltové komponenty sú navrhnuté a zabezpečené tak, aby spĺňali vysoké bezpečnostné požiadavky značky Mercedes‑Benz. Okrem zákonných predpisov musia byť splnené aj prísne interné bezpečnostné štandardy značky Mercedes-Benz.

 

Exteriér: rebelský dizajn so špičkovými aerodynamickými hodnotami

CONCEPT AMG GT XX sa dynamickou splývajúcou zadnou časťou, nízko umiestnenou prednou kapotou a výrazne nakloneným čelným sklom hlási k výkonnosti športového vozidla, ktorá je špecifická pre túto značku. Nápadné farebné stvárnenie vo farbe oranžová súmračného lúča preukazuje sebavedomie.

Obloženie chladiča špecifické pre AMG s desiatimi vertikálnymi predelmi stelesňuje charakteristický znak AMG. Jeho oválnejšia a vydutejšia forma je však výsledkom ďalšieho vývoja. Hviezda Mercedes je integrovaná v strede. Úzke obdĺžnikové dodatočné svetlomety sú zvonku zapustené do obloženia chladiča. Vertikálne orientované hlavné svetlomety vytvárajú stupňovito usporiadaným stretávacím a diaľkovým svetlom inovatívne zvýrazňujúce prvky. 

Charakteristickým prvkom z motoristického športu sú dvojdielne otvory na odvod vzduchu. Každý z nich má dve plutvy na prednej kapote. Tieto otvory odvádzajú teplý vzduch z vodorovne uloženého chladiaceho modulu v prednej časti vozidla, čím optimalizujú dráhu vedenia chladiaceho vzduchu. Predný rozdeľovač prúdenia zoširoka lemuje prednú časť vozidla s integrovanou funkciou vzduchovej clony, ktorá je vytiahnutá až k predným podbehom kolies. Kapota motora obklopuje predok vozidla až po podbehy kolies a dvomi charakteristickými prelismi zvýrazňuje výrazné športové gény štúdie CONCEPT AMG GT XX.

Pri pohľade zboku dominuje nízko uložená predná časť, z ktorej na prednej náprave vychádzajú organicky rozšírené blatníky. Plochá a natiahnutá kabína so strechou s dvomi vypuklinami a tromi bočnými sklami na každej strane sa opiera o svalnaté plecia vzadu. Vonkajšie zrkadlá sú upevnené na predných dverách spôsobom, ktorý je typický pre športové vozidlá. Bočné obloženie prahov má aerodynamické kontúry, ktoré zasahujú až do zadných výrezov kolies. Precízne aerodynamické spracovanie prezrádzajú aj zapustené kľučky dverí. 

Pri pohľade z vtáčej perspektívy je vidieť, ako je kabína aerodynamicky optimalizovaným spôsobom natiahnutá dozadu, čím vznikajú mimoriadne široké plecia. Aj na zadnej náprave vystupujú podbehy kolies organicky z bočnej steny. Ďalším dizajnovým prvkom v zadnej časti je široký a po stranách výrazne nadol zaoblený difúzor z pohľadových uhlíkových vlákien. Tento prvok zaručuje stabilitu zadnej časti vozidla pri vysokej rýchlosti jazdy. Tvarom pripomína AMG ONE. 

Karoséria vozidla vizuálne spočíva na mohutnej podlahovej štruktúre, ktorá siaha od predného rozdeľovača prúdenia cez prahové lišty až po zadný difúzor. Previsy v prednej aj zadnej časti vozidla zvýrazňujú ikonické celkové proporcie. Dynamický charakter je vyjadrený aj extravagantným lakom s oranžovým farebným odtieňom oranžová súmračného lúča . Povrchy sa vďaka špeciálnemu zloženiu na svetle lesknú ako tekutý kov.

Dynamická zadná časť s aerodynamicky zostrenou tvarovanou hranou a šiestimi kruhovými zadnými svietidlami so sýtou červenou farbou vytvára jedinečnú identitu vozidla. Svietidlá a v strede umiestnený fluidný svetelný panel MBUX lemuje z každej strany pozdĺžna diera, ktorá ma v smere pohľadu tvar valcového kužeľa. Takto vzniká mimoriadne pôsobivý efekt hĺbky. Aktívna vzduchová brzda je integrovaná v ukončení zadnej časti vozidla.

 

Aerodynamika: dôležitý parameter vysokej výkonnosti, najmä pri vysokých rýchlostiach

Pri rýchlosti 300 km/h sa na prekonanie odporu vzduchu musí vynaložiť 83 percent hnacej energie. To jasne ukazuje, aká dôležitá je efektívna aerodynamika práve vo vysokovýkonnom rozsahu. CONCEPT AMG GT XX pritom ukazuje, čo je technicky realizovateľné. K opatreniam patria športový, sploštený tvar vozidla so zodpovedajúcim čelným sklom, nízko položená kapota motora, šikmo uložené bočné sklá a absencia zadného skla. Prepracovaný bol aj spodok karosérie: špecificky vyvinutá kontúra spodku karosérie zabezpečuje aerodynamickú vyváženosť a tým aj optimálny prítlak pri maximálnej efektívnosti. Vytvára takzvaný Venturiho efekt. Vztlak na zadnej náprave sa zmenšuje bez toho, aby bola výrazne ovplyvnená hodnota cW. Vďaka tomu je zadná časť uložená nižšie a výrazný zadný spojler už nie je až tak veľmi potrebný. Inteligentná aerodynamika ponúka vo všetkých oblastiach vysokú jazdnú stabilitu až do maximálnej rýchlosti viac ako 360 km/h.

Precízne aerodynamické spracovanie celkovo znižuje súčiniteľ odporu vzduchu a zmenšuje čelnú plochu – tým prispieva k výkonnosti a zároveň aj väčšiemu dojazdu pri vysokých rýchlostiach. Napriek širokým vysokovýkonným pneumatikám je hodnota cW 0,198 veľmi nízka.

 

Aerodynamika podporuje aj ďalšie funkcie chladenia

CONCEPT AMG GT XX okrem veľkých výduchov vzduchu na prednej kapote využíva aj pasívnu dosku chladiča, ktorá je umiestnená vpredu na spodku karosérie a na chladenie využíva prúdenie vzduchu pod vozidlom. Ďalším prvkom je aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL, ktorý je známy zo sériových modelov AMG GT a v tomto prípade bol ešte viac zdokonalený. Týmto spôsobom sa podarilo dosiahnuť najlepší kompromis v oblasti chladenia a odporu vzduchu. Systém podľa potreby reguluje prúdenie vzduchu na viacerých stupňoch a pracuje s lamelami, ktoré sú ukryté za otvorom na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka. Za normálnych okolností sú tieto lamely zatvorené. Táto poloha znižuje odpor vzduchu a umožňuje cielené vedenie vzduchu smerom k spodku karosérie. K otvoreniu lamiel vo viacerých stupňoch a prúdeniu primeraného chladiaceho vzduchu k výmenníkom tepla dôjde až vtedy, keď vopred definované komponenty dosiahnu určité hodnoty teploty a nároky na prívod chladiaceho vzduchu sú mimoriadne vysoké. 

 

Dizajn interiéru: puristický kokpit s viditeľnými technickými prvkami

Interiér štúdie CONCEPT AMG GT XX je rovnako ako v pretekárskom vozidle zredukovaný na to najnutnejšie, no zároveň ponúka luxusný vzhľad. Takmer celý interiér je ponorený do čiernej farby. Strieborné a oranžové prvky pritom jasne a výrazne vystupujú do popredia a vizuálne zdôrazňujú redukciu na technické prvky. Stredobodom sú vysokokvalitné materiály s rôznymi textúrami, ktoré presviedčajú nielen svojím vzhľadom, ale aj na dotyk. Viditeľné štruktúry holej karosérie a komponenty interiéru inšpirované vysokovoltovými vedeniami vytvárajú úzke prepojenie s motoristickým športom, z ktorého sa zrodila značka AMG. Puristický kokpit s dvomi integrovanými obrazovkami je precízne zameraný na jazdenie: na obsluhu kompletného združeného systému a ovládania vozidla slúžia dva veľké LCD displeje: združený prístroj s uhlopriečkou 26 centimetrov (10,25 palca) a multimediálny dotykový displej s uhlopriečkou 35,6 centimetra (14 palcov). Displeje sú ergonomicky orientované na vodiča a sú vypracované so vzhľadom jednoliatej sklenenej plochy. 

Volant má takmer štvorcovú formu, podobne ako vo vozidle AMG ONE, a dve priečne výstuhy na každej strane, ktoré sú inšpiráciou z pretekárskeho športu. Pomocou páčok na volante možno regulovať rekuperáciu. Ukazovateľ na stĺpiku riadenia prostredníctvom ôsmich svetelných diód s rôznymi farebnými kódmi signalizuje stav nabitia (modrá), rekuperáciu a aktuálne využívanú výkonnosť (červená) vozidla CONCEPT AMG GT XX. To všetko dopĺňajú dve okrúhle tlačidlá AMG na volante, pomocou ktorých sa ovládajú ďalšie funkcie a ktoré prostredníctvom farebných ikon znázorňujú možnosti výberu.

Osobitným lákadlom v interiéri je otvorená extrudovaná štruktúra holej karosérie v oblasti stredovej konzoly s rúrami osvetlenými oranžovým svetlom: ich vzhľad intuitívne pripomína vysokovoltové káble. Veľmi výrazný je aj dizajnový prvok na stredovej konzole: znázorňuje tvar erbu AMG. CONCEPT AMG GT XX tak vyjadruje svoju špičkovú elektrickú výkonnosť s high-tech prvkami, ktoré sú vyfrézované z kovu a osvetlené.

Odkrytý je aj nosník prístrojov. Pripomína vzhľad klasického bloku športového motora s voľne vyfrézovaným logom AMG a zmršťovacím lakom v matnej čiernej farbe. Štrukturálny priečny nosník zároveň ukazuje viditeľnú hornú časť prístrojovej dosky. Nosník prístrojov je kompletne integrovaný a obsahuje kanál na prívod čerstvého vzduchu a kanál pre káble. V strede pod ním sa nachádzajú vertikálne predely v tvare písmena H, ktoré prepájajú nosnú konštrukciu prístrojovej dosky a uchytenie stredovej konzoly do jedného modulu. Dôsledne vypracovaná extrudovaná štruktúra pritom naznačuje spoločný prístup k spracovaniu.

Na štrukturálne redukovanom obložení dverí sa vyníma opierka s extrudovanou štruktúrou. Decentne podsvietená perforácia vo výplniach dverí s pretekárskym štýlom vyvoláva efekt druhého pohľadu, a narúša celkovo čierne prostredie. 

Aby sa ušetrilo na hmotnosti, boli osobitne vytvarované škrupinové zadné sedadlá z uhlíkových vlákien, vrátane čalúnených podušiek, kompletne integrované v zadnej stene vozidla. Strecha nemá čalúnenie stropu a umožňuje pohľad na štruktúru uhlíkových vlákien. Obloženie dverí s ľahkými rúrkami a oranžovými priťahovacími slučkami dopĺňa celkovo inovatívny a športový dojem. Dizajn cieľovej vlajky farebne podsvietenej látky je ďalším odkazom na motoristický šport. Body priskrutkovania sú prekryté malými gombíkmi z frézovaného hliníka. Rafinovaný prvok: majú na sebe erb AMG a odrážajú farbu exteriéru.

Textilná látka podlahovej krytiny je na 100 percent vyrobená z recyklovaných materiálov. Jej športový károvaný vzhľad a prvky s dizajnom cieľovej vlajky sú ďalším odkazom na motoristický šport.

 

Emocionálny a intuitívny MBUX

Používateľské rozhrania a koncepcia Mercedes‑Benz User Experience (MBUX) v štúdii CONCEPT AMG GT XX vzbudzujú emócie a ich používanie je intuitívne. Základom je vlastný, nový operačný systém Mercedes‑Benz (MB.OS). Táto hlboko integrovaná architektúra prenosu zo softvéru na cloud prepája a kontroluje všetky riadiace prístroje a funkcie. Tím dizajnérov UI/UX zo Singelfingenu pre štúdiu CONCEPT AMG GT XX naprogramoval exkluzívne stvárnenie, ktoré prostredníctvom videoanimácií na multimediálnej obrazovke ukazuje najzaujímavejšie prvky elektrického pohonného systému vrátane vysokovýkonného elektrického akumulátora. 

 

Vysoká miera trakcie a jazdnej stability: plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+

CONCEPT AMG GT XX prenáša svoju silu na vozovku pomocou náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Tri elektromotory, ktoré sú od seba kompletne oddelené, umožňujú plnovariabilné rozdeľovanie momentu na predné a zadné kolesá. To zabezpečuje vysokú trakciu a bezpečnosť jazdy a zároveň aj vyššiu efektívnosť. Prelínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhonom na všetky kolesá a späť prebieha kontinuálne na základe sofistikovanej matrice, ktorá riadiace algoritmy integruje do celkovej systémovej architektúry vozidla. 

 

Množstvo inovácií pre športové vozidlo budúcnosti

CONCEPT AMG GT XX nielenže určuje nové štandardy v oblasti výkonnosti, ale množstvom ďalších inovácií v exteriéri a interiéri ukazuje cestu do budúcnosti športového vozidla. Najzaujímavejšími prvkami sú svetielkujúce časti lakovaniana bokoch vozidla, reproduktory integrované do predných svetlometov a fluidný svetelný panel MBUX v zadnej časti vozidla. V interiéri sa nachádzajú moderné materiály založené na biotechnológiách a ergonomické trojrozmerné sedacie podušky.

 

Fluidný svetelný lak MBUX

Zovňajšok vozidla CONCEPT AMG GT XX zaujme svetielkujúcimi segmentmi lakovania. Vďaka tomu sú v noci špeciálne stvárnené určené oblasti na vozidle. Experti z oddelenia výskumu a vývoja na to využívajú technológiu elektroluminiscencie: špeciálne farebné pigmenty emitujú svetlo ako reakciu na privádzané striedavé napätie. Jasno svietiaci lak je preto výrazne dobre viditeľný aj v tme. Lak sa nanáša vo viacerých elektricky vodivých a izolujúcich vrstvách. Značka Mercedes‑AMG tento lak už úspešne použila na pretekárskom vozidle GT3 počas 24-hodinových pretekov na okruhu Nürburgring. V prípade štúdie CONCEPT AMG GT XX sú bočné obloženia prahov zvýraznené osvetlenými segmentmi zodpovedajúc logu AMG. Lak však neslúži len na efektné stvárnenie počas noci: v priebehu nabíjania slúži aj ako komunikačný prostriedok a vizuálne ozvláštňuje proces nabíjania. Keď sa jednotlivé segmenty postupne vypnú, vozidlo CONCEPT AMG GT XX je pripravené na cestu a pri odjazde ešte dá ďalší signál.

 

Reproduktory v predných svetlometoch 

Ďalšia inovácia nanovo prepája svetlo a zvuk: reproduktory, ktoré vydávajú jazdný zvuk do vonkajšieho okolia, sú v štúdii CONCEPT AMG GT XX prvýkrát integrované v predných svetlometoch. Teleso svetlometu využívajú ako dutinu reproduktoru. Takýto spôsob integrácie šetrí konštrukčný priestor, znižuje hmotnosť a umožňuje nové varianty zvuku. Inovatívne reproduktory navyše slúžia ako generátory signálu na ochranu chodcov. K tomu sa pridáva aj technológia pasívnej membrány vo zvukovej lište (soundbar). Táto technológia umožňuje nízkofrekvenčnú a intenzívnejšiu reprodukciu basov, pretože lepšie využíva dostupný konštrukčný priestor.

 

Komunikácia s vonkajším svetom prostredníctvom fluidného svetelného panela MBUX na zadnej časti vozidla

Zaujímavým prvkom na zadnej časti je inovatívny panel fluidný svetelný panel MBUX, ktorý obsahuje viac ako 700 individuálne ovládateľných svetelných diód RGB. Toto moderné inscenovanie svetla umožňuje aktívnu komunikáciu s vonkajším svetom s trojrozmerným vzhľadom pixelov a priestorovým efektom hĺbky. Predná strana bola opracovaná opieskovaním na dosiahnutie dokonalej homogénnosti osvetlenia pozadia každého pixela. Inovatívna vnútorná štruktúra zabraňuje rozptylu svetla medzi pixelami a zabezpečuje vynikajúcu kvalitu obrazu. Vo vypnutom stave má panel elegantný trojrozmerný vzhľad pixelov. Po zapnutí vzniknú vďaka neočakávanému inscenovaniu svetla mimoriadne svetelné efekty.

Vďaka inteligentnému softvérovému riešeniu možno teraz prvýkrát v reálnom čase zobraziť informácie z vozidla v podobe textu alebo animácie. Zobrazovať pritom možno rôzne obsahy, napríklad digitálne logo AMG alebo aktuálny priebeh nabíjania.

 

Inovácie v interiéri: alternatívne materiály pre športové vozidlo budúcnosti

Aj v interiéri poskytuje štúdia CONCEPT AMG GT XX pohľad do budúcnosti kategóriou materiálov LABFIBER. Týmto názvom sa označujú inovatívne materiály založené na biotechnológiách. V technologickom programe sa teda používa alternatíva kože a alternatíva hodvábu, ktoré sú vyrobené s pomocou biotechnológií.

 

Biotechnologická alternatíva kože, ktorej základom sú recyklované pretekárske pneumatiky GT3

Biotechnologická alternatíva kože LABFIBER bola vyvinutá a vyrobená s pomocou moderných biotechnológií. Je výsledkom exkluzívneho a intenzívneho vývojárskeho partnerstva so spoločnosťou Modern Meadow, severoamerickým startupom zameraným na biodizajn. Pri tejto spolupráci sa využíva nová generácia materiálových technológií spoločnosti Modern Meadow, pomocou ktorých sa biotechnologická alternatíva kože LABFIBER vyvíja ďalej pre sériovú výrobu a ktoré určujú nové štandardy pre interiér vozidiel. CONCEPT AMG GT XX je prvým automobilom, v ktorom je použitý tento inovatívny materiál. Pozostáva z kombinácie recyklovanej gumy, rastlinných proteínov a biopolymérov. Biotechnologická alternatíva kože LABFIBER imituje najdôležitejšie vlastnosti kolagénov, ktoré sa vyskytujú v koži. Preto tento nový materiál ponúka rovnakú slobodu pri navrhovaní ako bežná koža. Alternatívu kože je možne vyrobiť s rôznymi povrchovými úpravami, ako je nubuková koža, prírodná lícová useň alebo semiš, prípadne aj v rôznych farbách a vo vyhotoveniach vzbudzujúcich rôzne pocity z dotyku.

Chemickým procesom recyklácie sa najprv vyrábajú pyrolytický olej zo starých pneumatík a certifikovaný biometán z poľnohospodárskych odpadových materiálov. Tie sa následne spracúvajú na plastové vlákna podľa metódy rovnováhy biomasy. Z týchto mikrovlákien potom vzniká polotovar, ku ktorému sa pridávajú rastlinné proteíny a polyméry na biologickej báze. Táto inovatívna kombinácia materiálov má na rozdiel od koženky podobnú štruktúru ako pravá koža a možno ju ďalej spracovávať v procesoch opätovného činenia ako pravú kožu. Vďaka tomu má rovnaký vysokokvalitný vzhľad, je rovnako príjemná na dotyk, ako napríklad nubuková koža, a vykazuje prirodzené vlastnosti starnutia. Vďaka biodizajnu je biotechnologická alternatíva kože LABFIBER priedušná a vodoodolná a je dokonca ľahšia ako pravá koža. Navyše je dvakrát odolnejšia voči namáhaniu v ťahu ako pravá koža, a preto je veľmi robustná. Vďaka nízkej tepelnej vodivosti sa tento materiál ani v lete rýchlo nezohrieva. Podiel materiálu na báze recyklovaného plastu je kompletne recyklovateľný. 

Na použitie v štúdii CONCEPT AMG GT XX siahla značka Mercedes-AMG pri výrobe pyrolytického oleja po pretekárskych pneumatikách, ktoré sa v skutočnosti používali v náročných súťažných podmienkach na pretekárskych vozidlách pre zákazníkov AMG GT3. Stará pneumatika slúži ako základ pre približne štyri štvorcové metre novej biotechnologickej alternatívy kože LABFIBER. Týmto materiálom sú potiahnuté čierne sedacie podušky na škrupinových sedadlách so vzhľadom kože napa. Tento inovatívny materiál je navrhnutý pre uzavreté materiálové cykly. Zahŕňa kompletnú chemickú recykláciu, pričom konečný produkt (biotechnologická koža) je kvalitnejší ako východiskový materiál (stará pneumatika), čím je zabezpečená dokonalá zhodnocujúca recyklácia.

Ďalším inovatívnym materiálom v štúdii CONCEPT AMG GT XX je fabrikovaná biotechnologická alternatíva hodvábu LABFIBER. V tomto prípade produkujú baktérie, ktoré boli pozmenené postupmi genetického inžinierstva, najprv proteíny hodvábu. Tieto proteíny sú procesom mokrého spriadania zušľachtené a vzniká z nich lesklá, hodvábna priadza. Syntetický hodváb má rovnaké funkčné vlastnosti ako živočíšny hodváb. Je však 100-percentne biologicky rozložiteľný, veľmi ľahký a zároveň veľmi pevný. Tento materiál už bol použitý vo vozidle VISION EQXX, ako aj na vreckách dverí štúdie Concept CLA Class. Slučky na zatváranie dverí sú v štúdii CONCEPT AMG GT XX vyhotovené z modernej alternatívy hodvábu a primerane k farbe exteriéru majú oranžovú farbu.

 

Sedadlá: inovatívna ergonómia šitá na mieru z 3D tlačiarne

Predné škrupinové sedadlá sú odvodené od pretekárskych škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien s vetracími otvormi a integrovanými opierkami hlavy. Novinkou sú ergonomicky optimalizované sedacie podušky s otvorenou trojrozmernou štruktúrou. Vďaka optimalizovanej ergonómii v škrupine sedadla vozidla ponúkajú novú úroveň individuálneho prispôsobenia. Sú upevnené na suchý zips, a preto sa dajú ľahko vymeniť. Takto vzniká komfortná štruktúra sedadla, ktorá sa dá prispôsobiť konkrétnemu vodičovi. Sedacie podušky sú potiahnuté modernou biotechnologickou alternatívou kože LABFIBER vo farbe čierna pearl. Aj myšlienka ukrytá za sedacími poduškami má pôvod v pretekárskom športe. Tu má každý pilot svoje vlastné sedacie podušky, ktoré sa dajú rýchlo vymeniť – napríklad pri striedaní vodičov počas vytrvalostných pretekov. V rámci štúdie CONCEPT AMG GT XX bola pri individuálne stvárnených sedacích poduškách využitá technológia 3D tlače. Sken tela príslušnej osoby poskytuje údaje, ktoré sú relevantné pre ergonómiu. Šesťbodové bezpečnostné pásy zvýrazňujú športovú koncepciu dizajnu. 

 

Patentovaná svetová novinka: 
aktívne, inteligentné, elektronicky ovládané aerokoleso s pohyblivými aerolopatkami

Osobitným highlightom z dielne AMG je aktívne aerokoleso. Toto koleso prvýkrát rieši hlavný konflikt medzi chladením bŕzd, aerodynamickou efektívnosťou a maximálnym dojazdom. Kovaný disk zo zliatiny hliníka s priemerom 21 palcov s 5-lúčovým dizajnom má päť pohyblivých plastových prvkov. Tieto lopatky priliehajú k disku, tesne ho uzatvárajú, a tým znižujú odpor vzduchu. Zlepšuje sa tým dojazd a znižuje sa energetická spotreba. 

Riadiaci prístroj vo vozidle, ktorý okrem iného monitoruje a ovláda funkciu brzdovej sústavy, rozpozná potrebu intenzívnejšieho chladenia bŕzd. Tento riadiaci prístroj odošle signál do aktuátorov, ktoré sa vysunú a aktívne otvoria lopatky, čím sa na ráfiku kolesa otvorí kruhová štrbina. S podporou radiálnych lamiel na vnútornej strane aerodynamických lopatiek sa vzduch na chladenie bŕzd nasáva cez koleso a z kolesa. Takto zvýšený hmotnostný prietok vzduchu prináša nielen efektívnejšie chladenie bŕzd: aktívnym odvetrávaním podbehu kolesa, ktorý je aerodynamicky v interakcii so spodkom vozidla, zároveň pozitívne vplýva na aerodynamický prítlak vozidla.

Každé koleso má vo svojom náboji jednoduchý namontovateľný a odmontovateľný centrálny aktuátor, ktorý uvádza aerodynamické lopatky do pohybu. Čerešnička na torte: každý aktuátor je sebestačnou jednotkou, ktorá svoju elektrickú energiu získava sama cez minigenerátor prostredníctvom otáčania kolies. Aktuátor prostredníctvom rozhrania Bluetooth komunikuje bezdrôtovo s riadiacim prístrojom vo vozidle. Spolu s integrovaným vysokovýkonným akumulátorom dokáže preventívne uložiť energiu až na 200 pohybov lopatiek, čím je zaručené spoľahlivé chladenie bŕzd.

 

Prehľad najdôležitejších technických údajov

CONCEPT AMG GT XX

Motory

Typ

Tri motory s axiálnym tokom
Max. hnací výkon

kW (k)

> 1 000 (> 1 360)
Náhon

 

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Maximálna rýchlosť

km/h

> 360
Čas nabíjania na dojazd cca 400 km (WLTP)[3]

min.

~5
Priemerný výkon nabíjania jednosmerným prúdom v rámci širokého rozsahu stavu nabitia

kW

> 850
Menovité napätie

volt

> 800
Dĺžka/šírka/výška

mm

5 204/1 945 (2 130 so zrkadlami)/1 317
Hodnota cw

 

0,198
Čelná plocha

m2

2,24

 


[1] Údaje sú predbežné. V prípade údajov o dojazde ide o predbežné hodnoty na základe digitálnych simulácií pre štandardné zisťovanie podľa skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne záväzné hodnoty.

[2] Údaje sú predbežné. V prípade údajov o dojazde ide o predbežné hodnoty na základe digitálnych simulácií pre štandardné zisťovanie podľa skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne záväzné hodnoty.

[3] Údaje sú predbežné. V prípade údajov o dojazde ide o predbežné hodnoty na základe digitálnych simulácií pre štandardné zisťovanie podľa skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky. Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne záväzné hodnoty.

Zaujímavé odkazy

Kontakt pre médiá

Michal Žitný

Senior PR specialist
Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.
Tel.: +421 918 500 148
E-mail: [email protected]


Fotogaléria

(6000x3561px, 6.79 MB)

(6000x3828px, 8.5 MB)

(6000x4246px, 8.09 MB)

(3543x1772px, 16.82 MB)

(3543x1772px, 17.09 MB)

(3543x1772px, 17.3 MB)

(3543x1772px, 17.43 MB)

(8000x4500px, 2.25 MB)

(8000x4500px, 2.86 MB)

(8000x4500px, 2.82 MB)

(8000x4500px, 3.13 MB)

(8000x4500px, 5.9 MB)

(8000x4500px, 6.25 MB)

(8000x4500px, 6.22 MB)

(8000x4500px, 6.3 MB)

(8000x4500px, 6.44 MB)

(8000x4500px, 6.44 MB)

(8000x4500px, 6.5 MB)

(3175x4763px, 7.2 MB)

(6000x4000px, 7.57 MB)

(6000x4000px, 8.88 MB)

(6000x4000px, 8.93 MB)

(3687x5531px, 9.04 MB)

(6000x4000px, 9.16 MB)

(6000x4000px, 9.53 MB)

(4000x6000px, 9.75 MB)

(4632x3088px, 10.04 MB)

(6000x4000px, 10.12 MB)

(4000x6000px, 10.49 MB)

(6000x4000px, 10.61 MB)

(4000x6000px, 10.6 MB)

(6000x4000px, 10.75 MB)

(6000x4000px, 10.82 MB)

(5194x3463px, 10.8 MB)

(4000x6000px, 11 MB)

(6000x4000px, 10.76 MB)

(6000x4000px, 10.93 MB)

(6000x4000px, 11 MB)

(4000x6000px, 11.01 MB)

(6000x4000px, 11.08 MB)

(4000x6000px, 11.07 MB)

(6000x4000px, 11.01 MB)

(6000x4000px, 11.17 MB)

(6000x4000px, 11.09 MB)

(5118x3373px, 11.35 MB)

(6000x4000px, 11.33 MB)

(6000x4000px, 11.51 MB)

(6000x4000px, 11.56 MB)

(6000x4034px, 11.42 MB)

(6000x4000px, 11.54 MB)

(6000x4000px, 11.77 MB)

(4000x6000px, 11.84 MB)

(6000x4000px, 12 MB)

(6000x4000px, 11.92 MB)

(4000x6000px, 11.84 MB)

(6000x4000px, 12.94 MB)

(6000x4000px, 13.77 MB)

(5181x3454px, 16.62 MB)

(6000x4000px, 18.75 MB)